vw 1.9 bkc kytkin kaput... mitä tilalle?

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
kiesel
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Marras 2012, 01:31
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

vw 1.9 bkc kytkin kaput... mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja kiesel »

eli touranista on kytkin/vauhtipyörä totaalisesti loppumassa ja tarkoituksena olisi laittaa jäykkä vauhtipyörä ja uusi kytkin.

eli minkä laisia/merkkisiä olette käyttäneet ja hyviksi todenneet
Pensalla pestähän pensselit
Pia
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 22:30
Paikkakunta: Kauhava

vw 1.9 bkc kytkin kaput... mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mulla on 3c passatissa saman koneen perässä G60 vauhtis, sachs sre asetelma ja vr6 kytkinlevy. Tällä hetkellä vääntöjä 473nm ja hyvin kestää.

Kaivelen sulle osanumerot tähän, tuolta toilta foorumilta.

Edit. Laitankin koko linkin niin saat luettua noi kokemuksetkin. Tosiaan tuolla vr6-levyllä poljintuntuma on ainakin passatissa vähän erilainen.

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ma#p143726" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: vw 1.9 bkc kytkin kaput... mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Sopiva jäykkä vauhtipyörä löytyy mm. g60/2.0 16v golffeista ja 35i/facelift passateista kunhan moottori on vähintään 2.0 bensa tai 1.9 diesel. Vakio Vr6/35i passatTdi kytkinpaketti kestää n.400Nm uutena. Poljin on jopa kevyempi käyttää kuin vakio. Erona noissa tuo massalevyn jousitus. Vr6-levyssä huomattavan paljon jämäkämmät.

Sre+vr6-levy kestää lakennallisesti n. 800Nm, jos vain levyn keskiö kestää kasassa. Muovinen työsylinteri notkuu aika paljon Sre-asetelmalla. Poljinvoima tuplaten tuohon vakiopakettiin verrattuna.
Vastaa Viestiin