DSG virityskäytössä

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
Kepukka
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2013, 19:59
Paikkakunta: Tampere

DSG virityskäytössä

Viesti Kirjoittaja Kepukka »

Löytyisikö täältä kokemuksia minkälaisia teho/vääntölukemia tuollainen bkd-koneen perässä oleva dsg-vaihteisto, kytkimet ja myös vauhtipyörä kestää? Google löytää asiasta jos jonkinlaista mutta valitettavasti suurin osa on noita bensapuolen juttuja. Ymmärtääkseni dieselissä voimansiirto voi joutua kovemmalle rasitukselle (alakierros)väännön ansiosta. Pitävämpiä kytkinpakkoja näyttää löytyvän mutta aika suolaiseen hintaan. Mutta tuo vauhtipyörä näyttäisi olevan ongelma... manuaaleihin löytyy kyllä kovaa vauhtipyörää ja vissiin myös vahvempaa kaksoismassaa mutta dsg-yhteensopivaa ei taida olla saatavilla. Olisko kellään tietoa tai omakohtaisia kokemuksia? Sen verran vielä taustaa että potilas on Octavia bkd+dsg yhdistelmällä. Vauhtipyörä on menossa joka tapauksessa pian vaihtoon, samoin todennäköisesti ahdin... siinähän olisi taas oiva tilaisuus harrastaa!
jtm
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 16:31
Paikkakunta: kotka

Re: DSG virityskäytössä

Viesti Kirjoittaja jtm »

Ainakin Findieselin Artulla ( Tdifreak ) on ollu omassa käytössään/ kokeilussaan dsg/tdi yhdistelmä.

Eli tietää varmaan jotain, mitä kestää ja kannattaa tehdä.

Eli yhteyttä sinnepäin..
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DSG virityskäytössä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Tuskin löytyy Suomesta hirveesti kokemuksia. Kannattaa kattoo esim. maailman R32 + turbo + DSG projekteista ja apinoida mahdollisia ratkaisuja sieltä.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: DSG virityskäytössä

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

rahalla ainaskin saa :)

http://www.hgp-turbo.de/vw-golf-v-r32.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kepukka
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2013, 19:59
Paikkakunta: Tampere

Re: DSG virityskäytössä

Viesti Kirjoittaja Kepukka »

Ei sillä eikä millään että varsinaista omakohtaista kokemusta olisi vielä kertynyt, mutta kyllä noita näyttäisi maailmalta löytyvän ihan hyvillä teho/vääntölukemillakin. Ja ihan original hardwarella, siis voimansiirron puolesta. Pohjat taitaa olla eräällä Tanskalaisella harrastajalla, n. 300hv ja 550nm. Siitä vaan rohkeesti yrittämään. Itse mietin vielä hetken, auto on hankittu pitkää työmatkaa varten ja nyt tuntuu ettei tuota Ocun rengasmelua jaksa enää...
Vastaa Viestiin