Toyotan C moottorien sielunelämää

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
mariaana
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2012, 11:14
Paikkakunta: jämpsä

Toyotan C moottorien sielunelämää

Viesti Kirjoittaja mariaana »

Tuossapa on lattialla aimo kasa toyotan 1C dieselmoottoreita ja pitäisi turbo lyödä paikalleen ainakin yhteen niistä ja että liikenteeseen aboutti kuukauden sisällä, riippuen siitä saanko laippoja teetätettyä, apuja, yms.. joten:

Jos omaat kokemusta, miten 1C vaparidiesel kestää ahtamista? kerro se.
Ja onko pakollista lyödä turbodieselin pumppu?

Näissä moottoreissahan ei ole öljysumuja mutta öljyn jäähdytystä varten saa laitettua vesikiertoisen lämmönvaihtimen 2C moottorista.

Ja yleisesti ottaen merkistä riippumatta miten vaparidieselit on kestäneet maltillista 0.5-0.7bar paineita?

Ihan apuja tarvis ja varmasti joku muukin niin tässähän se on hyvä selvittää muitakin varten.
tavoitteeseen on aina päästy mutta silti se on aina karannut kauemmaksi.
mariaana
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2012, 11:14
Paikkakunta: jämpsä

Re: Toyotan C moottorien sielunelämää

Viesti Kirjoittaja mariaana »

Kun ei kukaan kerran viitsinyt vaivautua kertomaan tietoaan niin kerron itse kokeiltuani asioita. Ihan tiedoksi muillekkin C moottorin virittäjälle. varsinkin vapari->ahdettu 1C koneen rakentajalle

versio 1 hajosi heti ensi kättelyssä. sulahti männän sivuun kolo. 0.6 paineilla. tämä ilman välijäähyä ja öljyjäähyä.

versio2
alkuun 0.3 paineilla ja siitä varovasti nostelin ylöspäin niin 0.5bar ahdoilla kajahti kansipahvi. Samalla tuli tarkastettua oliko muita vaurioita ja niitä ei ollut.

Laitoin viktor reinz monikerros terästiivisteen ja kärsii näemmä hyvin 0.9 ahtoja ja aika kovaakin rääkkiä.
Ahtimena mitsu td04-09 ja välijäähynä on jonkun merkkisen 300x350x70mm kokonen lätty. Tehoista ei mitään hajua mutta alkuperäinen (uusi oem) kytkin luistelee peräkärriä vedeltäessä.

Kansipahvin vaihdon ohella hinkutin pirralla imukanavat siistimmäksi ja pakokanavia avartelin melkoisesti joka muuten toi pintakaasuajoon selkeää sitkeyttä ja ahdin herää jo pikkukierroksilla.

Eli pienien murheiden ja takaiskujen jälkeen 4kk ja 23000km takana, ongelmitta. tarvii koputtaa puuta. Kestää hyvin mutta öljyjäähy ja välijäähy ainaki on suositeltavaa.
tavoitteeseen on aina päästy mutta silti se on aina karannut kauemmaksi.
Vastaa Viestiin