Cp1s pumpun tilalle CP3s
Lähetetty: 27 Heinä 2016, 08:34
Kaverin 2.0 8V hdi koneeseen pitäisi saada railipaineet fiksusti ylös ja kiinnostus on herännyt päivittää tuo Cp1 sarjan pumppu modernimpaan CP3:een. Tuollaista cp1:stä ajellaan tehtaan jäljiltä 1350bar paineilla kun taas noita cp3 pumppuja yleensä kuormitetaan 1500-1600bar paineilla.
CP3 pumppua sitten virikäytössä on ilmeisesti aika onnistuneesti kuormitettu 1800bar paineilla ilman, että ne on siitä kulahtaneet. Vastaavasti CP1:stä on todettu että korkeat paineet kuormittaa ja aiheuttaa kulahtamista.
Mailmallahan on noita esimerkiksi bemarin koneissa vaihdettu ja resepti on silloin ollut:
- CP3 pikku sovittelulla(Luovuttaja M570? )
- Pumpusta jätetään "ZME":n eli metering valven piuha irti
- Raili vaihtoon paineensäätö venttiileineen sensoreineen.
Bemun 0445010073 Boshilainen on hihnapyörään asennettava kuten Jeepin 0445010152, kun taas esimerkiksi Volvon 0445020046 ketjulliseen jakopäähän mietitty. Hihnapyörän sovittaminen tuolaisen pumpun jatkeeksi voi olla aika työläs homma, missä on vain tuollainen akselin tumppi ja keskellä reikä pulttia varten.
Pumppu swappeja on siis tehty, mutta järestäen noissa on jätetty "ZME" töpselit irti eli osakuormalle aiheutuvasta extra kuormasta ei ole otettu ressiä, kun maksimit syntyy noinkin.
Mitä tuota ZME eli metering valven toimintaa olen tutkinut teoriassa niin sehän ei kaipaa kuin simppeliä 180hz pwm ohjausta.
Tunnistettavat ääri tilanteethan on:
- Maksimisyötöt ==> maksimit
- osakuorma ==> about se mitä tarvitaan
- startti ?=> arvatenkin maksimit
Huippu tehoihinhan tällä ohjauksella ei apuja syntyisi, mutta osakaasun kulutus lukemat varmaan pikkuisen kaunistuu, jos kampiakselin voimaa ei tuhlattaisi polttoainen lämmittämiseen.
CP3 pumppua sitten virikäytössä on ilmeisesti aika onnistuneesti kuormitettu 1800bar paineilla ilman, että ne on siitä kulahtaneet. Vastaavasti CP1:stä on todettu että korkeat paineet kuormittaa ja aiheuttaa kulahtamista.
Mailmallahan on noita esimerkiksi bemarin koneissa vaihdettu ja resepti on silloin ollut:
- CP3 pikku sovittelulla(Luovuttaja M570? )
- Pumpusta jätetään "ZME":n eli metering valven piuha irti
- Raili vaihtoon paineensäätö venttiileineen sensoreineen.
Bemun 0445010073 Boshilainen on hihnapyörään asennettava kuten Jeepin 0445010152, kun taas esimerkiksi Volvon 0445020046 ketjulliseen jakopäähän mietitty. Hihnapyörän sovittaminen tuolaisen pumpun jatkeeksi voi olla aika työläs homma, missä on vain tuollainen akselin tumppi ja keskellä reikä pulttia varten.
Pumppu swappeja on siis tehty, mutta järestäen noissa on jätetty "ZME" töpselit irti eli osakuormalle aiheutuvasta extra kuormasta ei ole otettu ressiä, kun maksimit syntyy noinkin.
Mitä tuota ZME eli metering valven toimintaa olen tutkinut teoriassa niin sehän ei kaipaa kuin simppeliä 180hz pwm ohjausta.
Tunnistettavat ääri tilanteethan on:
- Maksimisyötöt ==> maksimit
- osakuorma ==> about se mitä tarvitaan
- startti ?=> arvatenkin maksimit
Huippu tehoihinhan tällä ohjauksella ei apuja syntyisi, mutta osakaasun kulutus lukemat varmaan pikkuisen kaunistuu, jos kampiakselin voimaa ei tuhlattaisi polttoainen lämmittämiseen.