scania suutinkärjet
scania suutinkärjet
Morjens. Varsin nykyaikanen scania vabis -68, d11 koneella, tarttis uudet suutinkärjet, vaan mitkähän sinne passais/kannattas laittaa? Alkuperäset oli DLLA150S204 mutta näitten saatavuus on ilmeisen heikkoa. Kelpaisko sinne perus scanian kärjet DLLA150S548? Vai mitä lähetään ostamaan?
Re: scania suutinkärjet
Kukas kaivaa tiedon miten toi kärjen koodi puretaan ymmärrettäväksi tiedoksi et pääsee vertaamaan onko ruiskukulmat yms. mitat samat. Sehän ei ole varmaan niin nuukaa jos on vähän isommat reiät.
Re: scania suutinkärjet
Mielummin isommat juu, ja kun nuo on neljä reikäiset niin ehkä 5-7 reikäsilläkin voisi saada jotain parannusta. Kevät tulee ja vanhuksella lähetään taas reissaamaan niin pitäis tässä parin kuukauden sisällä saada saksaan tilaus...
Re: scania suutinkärjet
Mun käsityksen mukaan toi teksti DLLA, DSLA yms. viittaa millaiseen runkoon nuo suutinkärjet on tulossa kiinni. Seuraava numero vaikka 150, tarkoittaa ruiskutuskulmaa ja sit lienee joku ns. mallinumero toi viimeinen sitten.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: scania suutinkärjet
DLLA tai vast. on kärkien tyyppi, ei siis liity varsinaisesti runkoihin.
Re: scania suutinkärjet
Sen verran löysin noista kärjistä tietoa että ovat kokoa 4x0,34x150`(astetta) ja palotila on männässä. Oliskohan enempi reikäsistä kärjistä mitään hyötyä vai meneekö liikaa hifistelyksi?
Re: scania suutinkärjet
Jaaha, saksasta tuli sitte tilattuu nuo alkuperäistä vastaavat kärjet. Eikä oo kiinalaiset. Nyt on enää avauspaineet hakusessa, mihin säädetään??? 210bar? Vai peräti 270bar?
Re: scania suutinkärjet
Säädä mihin suositellaan, enemmästä ei ole hyötyä.ikilika kirjoitti:Jaaha, saksasta tuli sitte tilattuu nuo alkuperäistä vastaavat kärjet. Eikä oo kiinalaiset. Nyt on enää avauspaineet hakusessa, mihin säädetään??? 210bar? Vai peräti 270bar?
Re: scania suutinkärjet
Joo, se olis tarkotus. Mutta kun ei ole tietoa mihin?!!
Re: scania suutinkärjet
Yleensä niissä suuttimen tiedoissa kerrotaan avautumispaine, tai sitten moottorin tiedoissa.ikilika kirjoitti:Joo, se olis tarkotus. Mutta kun ei ole tietoa mihin?!!
Edit. Jossain Volvon 6 litrasessa näkyy olevan sama suutin ja avautumispaine 205 baria. 210 varmaan ihan hyvä.
Re: scania suutinkärjet
Suutinrungossa se pitäis lukea, vaan ei lue. Moottorin tietoja ei oo enempää...
Re: scania suutinkärjet
scania ds11-15 koneessa on ilmeisesti käytetty 230bar avautumista uusiin suuttimiin ja 207bar ilmeisesti ollu alaraja käytetyllä. Tämä siis 80 luvun 11.0D scaniasta
Re: scania suutinkärjet
No, käännetään 220 bar avauspaineiksi, ei niitten kovasti pielessä sitten luulis olevan. Kiitoksia!
Re: scania suutinkärjet
Tais mennä liian korkeelle tuo avauspaine, hävis voima. Ajoitus myöhästyi, korjasin sitä aikaistamalla parisen milliä. Voimaa tuli takasin muttei paljoa. Tänään löysin -60luvun ohjekirjasta maininnan avauspaineista -133bar Eli otan suuttimet pois ja vähennän n.80bar avauspainetta...
Re: scania suutinkärjet
ois kai sitä ennakkoa voinut lisätä enemmänkin? Tietenkin jos pumppu on niin heikko ettei jaksa avata niin sitten eri asia.ikilika kirjoitti:Tais mennä liian korkeelle tuo avauspaine, hävis voima. Ajoitus myöhästyi, korjasin sitä aikaistamalla parisen milliä. Voimaa tuli takasin muttei paljoa. Tänään löysin -60luvun ohjekirjasta maininnan avauspaineista -133bar Eli otan suuttimet pois ja vähennän n.80bar avauspainetta...
Re: scania suutinkärjet
Mistäs mä tunnistan liian ennakon? Nyt on avauspaineiksi säädetty 140bar, ja löysin myös syöttöruuvin nyt vaikuttaa hyvältä...
Re: scania suutinkärjet
Sitten kun tehot tippuu eli potkii vastaan ja alkaa kilkattamaan. Saattaa myös alkaa savuttamaan jos suihkut ei enää osu palotilaan.ikilika kirjoitti:Mistäs mä tunnistan liian ennakon?