VNT ahdin kyselyä?
VNT ahdin kyselyä?
Niin, moiset ahtimet tuttuja jo metsäkone puolelta mutta mikä on ihmisten mielestä se kaikkein kestävin ja luottetavin vaihtoehto? Ite oon ainaki pikkusen kokemuksen takia vaan niin vahvasti Garretin jäljillä vaan onko jälet liian syvällä metässä?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Alkuun olisi hyvä tietää esim. mihin on tulossa, mihin käyttöön, mitkä teho tavoitteet ja minkälaisilla paineilla olisi tarkoitus ajaa...
Ainoana ongelmanahan noiden VNT ahtimien kanssa, on saada toimiva ahtojen ohjaus jos ei moottorin ohjausta yksinkertaisesti autosta löydy. Hyvin toimivia rakennelmia on kyllä monella nähty jo viime vuosina.
Itse aikoinaan pelleilin MK2 jetassa vnt kikkareiden kanssa, ja näin jälkikäteen ajateltuna olisi vaan pitänyt pysyä hukkis ahtimissa, niin yksinkertaisia ja toimivia kun nuo ovat.
Ainoana ongelmanahan noiden VNT ahtimien kanssa, on saada toimiva ahtojen ohjaus jos ei moottorin ohjausta yksinkertaisesti autosta löydy. Hyvin toimivia rakennelmia on kyllä monella nähty jo viime vuosina.
Itse aikoinaan pelleilin MK2 jetassa vnt kikkareiden kanssa, ja näin jälkikäteen ajateltuna olisi vaan pitänyt pysyä hukkis ahtimissa, niin yksinkertaisia ja toimivia kun nuo ovat.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Toisella sivulla ois jo kyselyä senkii suhteen ku tulossa ois 1.6 tai 1.9 td koneeseen ja tavote min, 200hv. Mutta riittänee siis normaali hyrrä vielä noihin tehoihin, mutta mites väännöt?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Mulla oli 1.6:ssa v6 tdi:stä peräisin oleva 2052v. Alkoi heräämään 1500rpm alkaen ja parissa tonnissa oli jo 1 bar ahtoja. Eli varsin passeli kaveri, ja noitahan saa halvalla. Ohjaus oli sähköisesti hoidettu mikrokontrollerilla. Ahtoja tuolla en nostanut 1,6bar ylemmäksi kun ei pumpusta enää tullut soppaa, tehot näin ollen varmaan 150 tienoilla? Kansipahveja meni tämänkin kanssa kunnes sovittelin AAZ-tiivisteen (sitten menikin lohko).
Nyt seuraavaan projektiin tulossa v6 jaguaarin toisen sylinteripuoliskon ahdin, on ainakin koomisen pieni, mutta eiköhän tuo sitten kirjaimellisesti lähte tyhjäkäynniltä mukaan 1.9 koneessa (jos isoja huipputehoja haluaa niin pitää laittaa vielä iso hukkisahdin kaveriksi, mutta se onkin sitten jo ihan toinen juttu).
Nyt seuraavaan projektiin tulossa v6 jaguaarin toisen sylinteripuoliskon ahdin, on ainakin koomisen pieni, mutta eiköhän tuo sitten kirjaimellisesti lähte tyhjäkäynniltä mukaan 1.9 koneessa (jos isoja huipputehoja haluaa niin pitää laittaa vielä iso hukkisahdin kaveriksi, mutta se onkin sitten jo ihan toinen juttu).
Re: VNT ahdin kyselyä?
Milläs nestepäällä sulla se oli? vakio 10mm?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Caddyman: Pitäisikö sinun tehdä oma projekti tuosta sun auton / moottorin rakentamisesta ja virittämisestä? Ei tarvitsesi tehdä niin montaa eri topikkia jotka kuitenkin rönsyilee ohi otsikosta.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Niih, sekii, mutta aattelin tossa vähän "ehostaa" sivua, kun tyhjyyttä vieläkin huutaa. :/ mutta projektiosioon tulossa lisää...JukkaA kirjoitti:Caddyman: Pitäisikö sinun tehdä oma projekti tuosta sun auton / moottorin rakentamisesta ja virittämisestä? Ei tarvitsesi tehdä niin montaa eri topikkia jotka kuitenkin rönsyilee ohi otsikosta.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: VNT ahdin kyselyä?
Vakiohan on 9mm, mutta perustana oli vakio JX:n pumppu. Tuossa pumpusta hieman mm. ennakkoja jatkettu, 10mm nestepää ja nokkalevy TDI:n pumpusta.. Pumppu toimi sittemmin 1.9 mTDI:ssä heittämällä. Vetoja oli n. 6000rpm saakka.caddyman kirjoitti:Milläs nestepäällä sulla se oli? vakio 10mm?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 13:22
- Paikkakunta: Kuopio
Re: VNT ahdin kyselyä?
mistä löytäs vanhat holysmoken vnt viestit.. itsellä pakopaineet meinaa olla ongelma..