F8M pumpun muokkaus, eli rellun 1,6 vapari työkäyttöön

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
Gasket
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Heinä 2014, 12:23
Paikkakunta: Mäntyharju

F8M pumpun muokkaus, eli rellun 1,6 vapari työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tervehdys. Minulla olisi työkonekäyttöön menossa tuollainen vanha F8M, eli 1,6 vaparidiesel. Käytön luonteen takia myös moottorin luonnetta pitäisi vähän muokata. Joskus tuollaista rotodieselin pumppua olen vähän ropaillut, joten jotain siitä tiedän, mutta tämä käyttö vaatisi vähän enempi.

Tuossa täytyisi siis saada kierrokset rajattua alas, johonkin reiluun 3000. Mutta vetoja pitäisi olla sen mitä saa hyvin liki tuota maksimia. Vähän tuollainen vakiokierroskone siis. Vakionahan tuosta saa kyllä maksimikierroksia ruuvattua suuntaan tai toiseen, mutta rajoitusalue on aivan liian laaja. Pumppu alkanee rajoittaa jo 3000 jälkeen ja syötöt on liki nollaa jossain 5000 tienoilla. Tuo väli siis pitäisi saada muutamaan sataan kierrokseen ja alas.

Onko täällä kukaan moiseen rotodieseliin perehtynyt? Onnistuukohan kohtuudella itse, vai pumppu osaavalle pajalle?
Gasket
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Heinä 2014, 12:23
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: F8M pumpun muokkaus, eli rellun 1,6 vapari työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Jumala keksi valon ja Lucas hiljaisuuden, vai miten se oli :roll:

Ajattelin kokeilla vain rajoittaa kierrokset ruuvista, vastaavasti nostaa syöttöä lisää ja katsoa miten pelaa. Jollei tyydytä niin pumppu pajalle.
Vastaa Viestiin