Kylmällä koneella nuo tdi-koneetkin tuota harrastaa. Oma passatti aikoinaan teki tuota 1bar ahdoilla vakiolla pikkuhukkisturbolla.
Se että puristukset on hävyksissä jonkin aikaa johtuu jäykistä öljyistä. Tod.näk. ne venttiilit leijailee lämpimälläkin koneella mutta eivät jää vuotamaan eikä sitä huomaa ajossa. Dynossa voisi jotain notkahtelua havaita.
Ratkaisu olisi jäykemmät venttiilien jouset tai säätötoimenpiteitä/suurempaa turboa ettei pakopaineet piikittelisi niin paljoa. Pakopaineen tulisi olla melko samoissa lukemissa kuin ahtopaineen.
VW Vento turbo päivitys
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
- Paikkakunta: Myrskylä
Re: VW Vento turbo päivitys
Mutta sitten vielä se huohotus se ei taida noista nostajista riippua? Koska moottori on pari kertaa päässyt lämpimäksi enkä sitä ole huomannut Ja välillä täytyy jäähdytysnestettä täyttää ja samalla öljypinta senkun vain nousee
Re: VW Vento turbo päivitys
Seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa pakkasnesteet suoraan 10w30 öljyihin niin ei haittaa vaikka "jäähdytysnesteet" menee sekasin öljyn kanssa.vwvento19TD kirjoitti:Ja välillä täytyy jäähdytysnestettä täyttää ja samalla öljypinta senkun vain nousee
Re: VW Vento turbo päivitys
omasta ventosta mittailin pakopaineita 1,2barin paineilla vakio"turbolla" ja nestepäällä... <2000rpm 1:1 ahtojen kans, 2000-3000 ~1,5 bar ja >3000 hiipii taivaisiin... 4000prm tais olla yli 2bar tuo pakopaine... tosin vetokin loppu tuohon vähän yli 3000... kesti nipussa sen 60tkm mitä tuolla ajoin, ei tosin kyllä tullu kierrätettyä juurikaan yli tuon 3000 mitä nyt joskus ohittaessa, siinäkin on tuo hyvä lämmitys ja jäähdytys vetojen välissä...
nykysessä ventossa oli talvella bilteman pikkunen cooleri, viilattukara, suolestettu catti ja 2,5" putki alusta asti, tuolla setillä luistaa jo sit kytkin, et se isomman turbon vaihto ilman kytkimen päivitystä on ihan turhaa... melkein joutuu laittaa kokosetin järjestyksessä kytkin, nestepää ja sit vasta turbo.
Matkassa menee 5,4l/100km@90km/h ja kaupungissa 6,2l
nykysessä ventossa oli talvella bilteman pikkunen cooleri, viilattukara, suolestettu catti ja 2,5" putki alusta asti, tuolla setillä luistaa jo sit kytkin, et se isomman turbon vaihto ilman kytkimen päivitystä on ihan turhaa... melkein joutuu laittaa kokosetin järjestyksessä kytkin, nestepää ja sit vasta turbo.
Matkassa menee 5,4l/100km@90km/h ja kaupungissa 6,2l
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
- Paikkakunta: Myrskylä
Re: VW Vento turbo päivitys
Mulla luisti jo kytkin vakio turbolla, 1,5bar ahdoilla ja täysillä syötöillä ja kytkin on ihan juuri vaihdettu siis sekä lamelli että asetelma muistaakseni luk merkkinen...