Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Kysytään tällä alueella, kun tästä ei ole tarkoitus mitään projektia tehdä... käyttöauto kun on.
Lueskelin netin ihmeellisestä maailmasta alkuperäisen gt1749va:n olevan heikohko ahdin, ja onhan se ainakin kompuran puolesta aika pienikin.
Meneekö pakosarjan / putken puolesta jokin muu vaggilainen tonne heittämällä ?
-kkk bv43 170pd ahdin ?
- mites uudemmasta cr koneesta gtc1549vz ?
Tarkoitus olisi hiukan päivittää tehopuolta ( 210-230hv alueelle ) kuitenkaan sen isommin puuttumatta autoon.
Eli vakio putkisto, cuuleri jne jäisi. Ahdin+ohjelma menetelmällä- ja tarvittavat liitäntä muutokset esim imupuolelle.
Tiedän, että pajat tekevät vaikka ja mitä, mutta tässä haen nyt ns. oem muutosta.
Lueskelin netin ihmeellisestä maailmasta alkuperäisen gt1749va:n olevan heikohko ahdin, ja onhan se ainakin kompuran puolesta aika pienikin.
Meneekö pakosarjan / putken puolesta jokin muu vaggilainen tonne heittämällä ?
-kkk bv43 170pd ahdin ?
- mites uudemmasta cr koneesta gtc1549vz ?
Tarkoitus olisi hiukan päivittää tehopuolta ( 210-230hv alueelle ) kuitenkaan sen isommin puuttumatta autoon.
Eli vakio putkisto, cuuleri jne jäisi. Ahdin+ohjelma menetelmällä- ja tarvittavat liitäntä muutokset esim imupuolelle.
Tiedän, että pajat tekevät vaikka ja mitä, mutta tässä haen nyt ns. oem muutosta.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Pakosarja on yhtä puuta pakopesän kanssa, joten korvausahtimeksi kannattanee etsiä samantyylinen, esim. GTB1749MV tai GTC1549MVZ. (M tarkoittaa pakosarjassa kiinteänä olevaa pakopesää.) Näitä löytyy 170-heppaisista Golfeista. Downpipe on kaikissa v-pannalla.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Onko noissa turbo pakosarjan alapuolella? Eikös PD170 vehkeissä turbo tuu yläpuolelle?Markus L kirjoitti:Pakosarja on yhtä puuta pakopesän kanssa, joten korvausahtimeksi kannattanee etsiä samantyylinen, esim. GTB1749MV tai GTC1549MVZ. (M tarkoittaa pakosarjassa kiinteänä olevaa pakopesää.) Näitä löytyy 170-heppaisista Golfeista. Downpipe on kaikissa v-pannalla.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Tulee ja olin siinä uskossa, että saisi käännettyä toisinpäin. 2-pytyn alempi pultti näyttäis kuitenki olevan eri jaolla, eli ei ilman pultinreikien viilaamista ainakaan onnistuJukkaA kirjoitti:Eikös PD170 vehkeissä turbo tuu yläpuolelle?
GTC1549MVZ:ssa näyttäisi kuvien perusteella olevan eri muotoiset runnerien lähdöt, joten se ei näköjään bolt-on olekaan.
Nämä turbot eivät välttämättä tuonne tehotavoitteeseenkaan aivan riitä, tai ehkä juuri tuonne 210 heppaan.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
No niin ..
Molemmat ahtimet varmaan toimisi minun tapauksessani, jos vain järkevästi saa kiinni.
Tosiaan en tiedä kuinka paljon vähemmän 4-motionissa on tilaa tuolla, mutta ahdasta ilmeisesti on ..
Olen ymmärtänyt tuon 1549 ahtimen olevan vallan mainio pikku kapistus, eli tietysti uusin tekniikka kiinnostaisi eniten..
Oliko tuossa gtb1749 ahtimessa siivet minkä kokoiset ? yhden uudenkin pultin reijän kyllä tekee, jos vain röörit sattuu kohdilleen .
Molemmat ahtimet varmaan toimisi minun tapauksessani, jos vain järkevästi saa kiinni.
Tosiaan en tiedä kuinka paljon vähemmän 4-motionissa on tilaa tuolla, mutta ahdasta ilmeisesti on ..
Olen ymmärtänyt tuon 1549 ahtimen olevan vallan mainio pikku kapistus, eli tietysti uusin tekniikka kiinnostaisi eniten..
Oliko tuossa gtb1749 ahtimessa siivet minkä kokoiset ? yhden uudenkin pultin reijän kyllä tekee, jos vain röörit sattuu kohdilleen .
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Satuilempa itsekkin tähän kun on samalla koneella oleva nelikko audi.Itse päädyin GTB1756Vk ahtimeen joka löytyi foorumilta kohtuuhintaan,mutta tämä ei sisällä pakosarjaa joten tein töissä ahtimen ja pakosarjan laipan
jotka lähetin yhdelle foorumilaiselle joka taikoi pakosarjan mulle.Tätä kyseistä pakosarjaa saa englannista mutta oli niin suolainen hinta,että jäi ostamatta.
Tuolla pakosarjalla ja turbolla pitäisi päästä n.210 hv
jotka lähetin yhdelle foorumilaiselle joka taikoi pakosarjan mulle.Tätä kyseistä pakosarjaa saa englannista mutta oli niin suolainen hinta,että jäi ostamatta.
Tuolla pakosarjalla ja turbolla pitäisi päästä n.210 hv
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
GTB1749VM (GT1749VC) 2,0TDI 170hp
Compressor
inducer/exducer: 36.4 / 49mm
A/R: 0.42
Turbine
inducer/exducer: 43 / 38mm
A/R: 0.62
Röörien kohdistuksestakaan en nyt 100% mene takuseen, eikä satu olemaan varastossakaan yhtään saman mallista pakosarjaa, että pääsisi mittaamaan.
GTB1756VK riittääkin sitten BKD:ssä yhtä pitkälle kuin vakiosuuttimetkin (n. 230-240hp). Sellainen olisi tuossa ylimääräisenä, jos kiinnostaa.
Compressor
inducer/exducer: 36.4 / 49mm
A/R: 0.42
Turbine
inducer/exducer: 43 / 38mm
A/R: 0.62
Röörien kohdistuksestakaan en nyt 100% mene takuseen, eikä satu olemaan varastossakaan yhtään saman mallista pakosarjaa, että pääsisi mittaamaan.
GTB1756VK riittääkin sitten BKD:ssä yhtä pitkälle kuin vakiosuuttimetkin (n. 230-240hp). Sellainen olisi tuossa ylimääräisenä, jos kiinnostaa.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
No tuo 1756 voisi olla aika maukas . Pakosarjan tekeminen ei houkuttele, kun menee aika pitkälle nuo ylimääräiset greditit tohon MR-S projektiin.
Idea tässä omassa päivityksessä on seuraava ; Kahtellaan tässä kevään aikana, jotta mitä tarvitaan - ja sitten kun kesällä on Tojota käytössä - ja ajossa eikä tietenkään hajoa niin otetaan Golffi talliin.
Ja koska käyttöautosta on kyse, niin haluan helpon, yksinkertaisen - ja halvan ratkaisun . Ohjelma pitää olla kyllä viimeisen päälle, että pelaakin.
Idea tässä omassa päivityksessä on seuraava ; Kahtellaan tässä kevään aikana, jotta mitä tarvitaan - ja sitten kun kesällä on Tojota käytössä - ja ajossa eikä tietenkään hajoa niin otetaan Golffi talliin.
Ja koska käyttöautosta on kyse, niin haluan helpon, yksinkertaisen - ja halvan ratkaisun . Ohjelma pitää olla kyllä viimeisen päälle, että pelaakin.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Hanki jostain BRD-moottorin pakosarja. Siihen saa adapterilaipalla minkälaisen turbon tahansa. Toki sen jatkeena alunperin oleva bv43 on myös ihan kelpo turbo.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Miksi ruveta vääntämään hirveitä muutoksia kun vakion kuoriin menee aika pitkälle riittäviä. Vakio suuttimilla revitty vakion kuoriin tehdyllä ahtimella 258hv. Itselle tulossa suurin mahdollinen vakion kuoriin billetti kompuralla(bkd 4m) ja isot suuttimet. Katsotaan minne päästään, ei oikein houkuta muuten lähteä modaamaan kun 300km päivässä pitäisi mennä autolla joka arkipäivä
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Aika kova tulos.
Missä penkissä, kenen tekemä ahdin, mitä muita muutoksia ?
Missä penkissä, kenen tekemä ahdin, mitä muita muutoksia ?
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Mites tuollainen rajoittaa? Meinaatko ettei ahdinta kerkee viikonlopun aikana vaihtamaan?FTB JNS kirjoitti: Katsotaan minne päästään, ei oikein houkuta muuten lähteä modaamaan kun 300km päivässä pitäisi mennä autolla joka arkipäivä
Kyllähän noi hybridit on aina tavalla tai toisella perseestä. GTB2260VK sinne niin saa niistä isoista suuttimistakin jotain hyötyä.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Meinaan ettei viiti hirveää rakennelmaa tehdä kun autolla ajetaan n.1500km viikossa. Ahtimen vaihdossa menee 2.5h. Kyllähän tähänkin voi kokeilla vähän myöhemmin isompaa, mutta tällä autolla ei olekkaan tarkoitus mennä maililla kovasti!
Fin-Turbon hybridi tulee tähän.
Suuttimista ei ole tarkoitus ottaa kaikkea irti.
Fin-Turbon hybridi tulee tähän.
Suuttimista ei ole tarkoitus ottaa kaikkea irti.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Eiköhän kohta joku ylitä BKD:n vakiosuuttimilla sen 300 hepan rajankin. Tehohan kasvaa rajattomasti duraatiota pidentämälläFTB JNS kirjoitti:Miksi ruveta vääntämään hirveitä muutoksia kun vakion kuoriin menee aika pitkälle riittäviä. Vakio suuttimilla revitty vakion kuoriin tehdyllä ahtimella 258hv.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Ei ole pitkäkään aika kun joku audifinnsil oli se 290 tms vakioruutilla mukamas penkittäny.
Hybridiahtimet voi toimia erittäin hyvin johonkin pisteseen asti. Omassakin kipossa sellainen
toimi erittäin hyvin kunnes pakosatsi hajos ja meni ahin samalla. Tilalle sit wg ahin ja taas mennään.
Kilsoja ei ihan niin paljon tule mut semmoinen 35tkm/vuosi kuitenkin ja eipä toi mitään vaikuta. Saahan jokainen tehdä autolleen
mitä haluaa.
Hybridiahtimet voi toimia erittäin hyvin johonkin pisteseen asti. Omassakin kipossa sellainen
toimi erittäin hyvin kunnes pakosatsi hajos ja meni ahin samalla. Tilalle sit wg ahin ja taas mennään.
Kilsoja ei ihan niin paljon tule mut semmoinen 35tkm/vuosi kuitenkin ja eipä toi mitään vaikuta. Saahan jokainen tehdä autolleen
mitä haluaa.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Eikös se oo ihan itsestä kiinni miten hirveä siitä tulee Voihan sen tehdä vaikka ihan siististi.FTB JNS kirjoitti:Meinaan ettei viiti hirveää rakennelmaa tehdä
Tuossa jokunen aika sitten möin 2260VK:lle muokatun BRD pakosarjan BKD vitosgolffiin. Siinä omistaja vaihto hybridin kunnon hyrrään, eiköhän sekin ihan päivittäisessä työmatka-ajossa.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Tarjonta on myös suurempi jos viitsii touhuta pakosarjan,tai sitten löytää sopevan valusarjan.
Kun itsekkin mennään rajatulla budjetilla niin vähän käytettyjä turboja löytää helpommin kuin hybridejä.
Sen enempää mainostamatta,multa löytyy bkd:n pakosarjan laippoja tarvittaessa.
Kun itsekkin mennään rajatulla budjetilla niin vähän käytettyjä turboja löytää helpommin kuin hybridejä.
Sen enempää mainostamatta,multa löytyy bkd:n pakosarjan laippoja tarvittaessa.
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
FTB JNS kirjoitti:Miksi ruveta vääntämään hirveitä muutoksia kun vakion kuoriin menee aika pitkälle riittäviä. Vakio suuttimilla revitty vakion kuoriin tehdyllä ahtimella 258hv. Itselle tulossa suurin mahdollinen vakion kuoriin billetti kompuralla(bkd 4m) ja isot suuttimet. Katsotaan minne päästään, ei oikein houkuta muuten lähteä modaamaan kun 300km päivässä pitäisi mennä autolla joka arkipäivä
joskus ennenki kuulu näitä juttuja että vakio suuttimilla pääsee isoihin tehoihin(jopa ennen virallista ekaa +300hp 1.9tdi piti olla tusina jo liikenteessä. eikä tietenkään ollu mitään penkkilappuja todisteeksi). olikos ltr:llä ennen penkkituloksia ohjelmoinneista, mitä muutoksia ja mikä rajoitti tehot niin BKD:n kohdalla tais olla peräti 216hp ja loppu suuttimien takia. tosin näin olen ymmärtäny että BKD:ssa on kahen erin kokoisia suuttimia
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Alkupää suuremmilla suuttimilla
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
GTB1749MV tai GTC1549MVZ. (M tarkoittaa pakosarjassa kiinteänä olevaa pakopesää.) Näitä löytyy 170-heppaisista Golfeista.
Mites tälläinen ratkaisu :
Otetaan tuo GTB1749mw malli, pistetään siihen pakopesään tuo gtb1756 ja käännetään ylösalaisin, eli
golffiin oikeaan asentoon ?
Pitäisi riittää sinne, minne suuttimetkin.
Kytkin ilmeisesti kestää sen reilun 400nm normi ajotavalla ?
Mites tälläinen ratkaisu :
Otetaan tuo GTB1749mw malli, pistetään siihen pakopesään tuo gtb1756 ja käännetään ylösalaisin, eli
golffiin oikeaan asentoon ?
Pitäisi riittää sinne, minne suuttimetkin.
Kytkin ilmeisesti kestää sen reilun 400nm normi ajotavalla ?
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
2.0 16V pakosarja ei ole käännettävissä. 8 valve pakosarjojen kääntö onnistuu kyllä...
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Borg warnerilta saa nyt korvausahdinta ... Onkohan siinä samankokoiset siivetkin ?
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Billetti kompura, turbiini perseestä. Toimii vakiossa, ei virivehkeisiin. Voin vilkaista mittoja huomenna
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Kattelitko mittoja ?
Ja millä tavalla se pakopuoli on huono ?
Ja millä tavalla se pakopuoli on huono ?
Re: Golf v 4-motion 2.0 bkd ahdinpäivitys
Virtaa suhteessa kompuraan huonommin kuin Garretissa.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;