Hommasin tuossa tuommosen gtb2056vk ahtimen joka on peräsin ivecosta.
Tossa on keskiö vesijäähdytyksellä.
Kysymys kuuluukin että mistä on järkevin ottaa haarotus?
Entäs onko toi pakollinen tuo vesijäähdytyksen kytkeminen?
Turbon vesijäähytys
Re: Turbon vesijäähytys
Kuulalaakeriahtimissa on toi vesijäähy aikalailla pakollinen, kun öljyn määrä on aika vähäinen loppupelissä. Kerta tuo on ihan liukulaakerimallinen, niin on varmaan myös öljyjäähytteinen, joten ei o välttis ihan pakollinen kytkiä. Itehä otin kuulikseen vesijäähyn paisarille tulevasta letkusta.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Turbon vesijäähytys
Itse meinasin napata vesikierron lämppärikennon menoputkesta rinnakkain kytkemällä. Jos vaikka nopeuttaisi kabiinin lämpenemistä hitusen.
En jättäisi kytkemättä, koska runkoon jää silloin ilmatila mikä toimii eristeenä lämmön ulospäinsäteilylle.
En jättäisi kytkemättä, koska runkoon jää silloin ilmatila mikä toimii eristeenä lämmön ulospäinsäteilylle.
Re: Turbon vesijäähytys
Jossain Garretin ohjeissa kerrotaan että toimii ihan hyvin ilmankin sitä vesikiertoa. Mulla oli Cossu-Sierrassa pari vuotta ilman vettä eikä mitään ongelmia tullut.
Re: Turbon vesijäähytys
ite tuossa pähkin että kait se on sama laittaa vesikiertoki sinne jos sen vaan kohtuu pienellä ähertämisellä saa toteutettua.
Eli mistä kannattas haarottaa/ottaa kierto?
Autona AFN audi b5
Eli mistä kannattas haarottaa/ottaa kierto?
Autona AFN audi b5
Re: Turbon vesijäähytys
Lämppärin hanaa ennen vaikka haaroitus ja kennon paluulinjaan takaisin paluu.. Tai sitten diffasin käyttämä tapa.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbon vesijäähytys
Jos siellä vesikierrossa on lämppärillä hana (ettei lämmitystä ohjata ilmaläpillä) en laittaisi turbon jäähdytystä lämppärin kiertoon. Kesäkuumalla kun haluaa hyttiin viileetä niin ei kovin suuri virtaus ole sitten turbon jäähdytyksessä kun hana on kiinni.
Re: Turbon vesijäähytys
Eican ehdottamassa kokoonpanossa turbon jäähdytys tulisikin rinnakkain lämppärin kennon kanssa. Tällöin kennon kierron kuristaminen ei haittaa turbon läpi menevää virtausta.
Re: Turbon vesijäähytys
Cossu Sierrassa vesi otetaan kannen etupäästä ennen termaria ja paluu suoraan paisariin. Ton vesijäähdytyksen tarkoitus ainakin liukulaakeriturbossa on jäähdyttää ahtimen öljyjä sammutuksen jälkeen jolloin vesi kiertää takaperin vapaakiertoperiaatteella.