VW löpöpumppu (VE)

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
vwvento19TD
Viestit: 45
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
Paikkakunta: Myrskylä

VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja vwvento19TD »

Eli mun volkkarissa on 1.9TD kone ja bosch ve pumppu ja vaihdoin siihen sen pumpun yläosan/kannen semmoseen missä on se ahdonalainen syöttöjuttu..... sain sen toisen kannen siihen kiinni muttaa en saanut sitä käymään muutenkun pitämällä kaasupoljinta pohjassa, sillon se kävi matalilla kierroksilla rynkyttäen ja heti kun sen polkimen päästi ylös niin se sammus... ja syöttöjä ja tyhjäkäyntirruuvia kiertämällä niin se rupes käymään tyhjäkäynnillä aika normaalisti muttakun paino kaasua niin kierrokset ei noussu melkeen yhtään????
Niin ja jos joku tietää että miten se kaasuvipu tulee sinne takas kun on meinaan vähäsen vaikee ja monimutkanen viritelmä :oops: :D
jande
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:21
Paikkakunta: Posio

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja jande »

kaasuakseli väärällä boorilla, ja yleensä pumpusta pitää kannen vaihdon yhteydessä yksi tappi lyhentää et se ahdonalainen alkaa toimimaan.
Bmw 330d e91 2007
nro josta tavoittaa 0400-128862
vwvento19TD
Viestit: 45
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
Paikkakunta: Myrskylä

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja vwvento19TD »

Siis mikä tappi lyhentää :?:
olafu
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Joulu 2012, 20:19
Paikkakunta: Urjala

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja olafu »

Siinä vaparin pumpussa on stopparitappi, mikä pysäyttää säädinvivun liikkeen. Sitä voi lyödä tuurnalla sen verran ulospäin, että säädinvipu menee siitä ohi. LDA-vipu toimii sen jälkeen rajoittimena.
jaketech
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja jaketech »

olafu kirjoitti:Siinä vaparin pumpussa on stopparitappi, mikä pysäyttää säädinvivun liikkeen. Sitä voi lyödä tuurnalla sen verran ulospäin, että säädinvipu menee siitä ohi. LDA-vipu toimii sen jälkeen rajoittimena.
missä kohtaa stopparitappi on? onko kuvaa missään?
hölmö
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 13:41
Paikkakunta: Suomi

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja hölmö »

kävi vähän samanlainen juttu kun topicin aloittajalle, pohjatietona kerrottakoon ettei ole mitään aikaisempaa kokemusta diesel mootteoreista, laitos on -94 passat aaz moottorilla

Oli toi pumpun kansi auki, vaihdoin kaasuakselin tiivisteen ja noitten akseleitten o-renkaat. Tietysti merkkasin huonosti ton kaasuakselin sijainnin ja se täyty hakee yrityksen ja erehdyksen kautta. Mikäs toi toinen spooreilla varustettu akseli on tossa pumpunkannen syylärin puoleisella sivulla? En tajunnu että siinäkin on spoorit ennen kuin irrotin, laitoin lottoamalla uudestaan.

Jotenkin sain pelaan ton, kierrokset vaan jäi välillä korkealle. Sitten ei jaksanu enään nostaa kierroksia isommilla vaihteilla (auto oli välillä lainassa joten en päässyt itse vertailemaan tai huomaamaan muutosta), tänään piti lähtee koeajolle, niin ei käynyt tyhjäkäyntiä ollenkaan, täyty kaasulla pitää käynnissä, jäi sitten ajelematta. Otin pumpun kannen auki uudestaan ja tosta kaasuakselin päässä olevasta jousihökötyksestä (tyhjäkäynninsäätö?) oli tuo väliholkki kuvan esittämällä tavalla, tollain vinossa, ja oli siittä palakin lähtenyt.

Kysymys kuuluu, mitä kasasin väärin? Ettei tarvis uudestaan tehdä samaa virhettä. Ja mihinkä toi on ottanut kiinni, niin että on palakin lähtenyt, pientä hippua oli muutenkin pumpussa, voisko olla ihan tosta palasesta peräisin vai oonko sössiny enemmänkin?


Kuva
vwvento19TD
Viestit: 45
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
Paikkakunta: Myrskylä

Re: VW löpöpumppu (VE)

Viesti Kirjoittaja vwvento19TD »

Minäkin hajoitin yhden tuommoisen governorin kun ei tuntunut oikeen kansi menevän kiinni... :D Onneksi oli vara pumppu josta ottaa hajonnut osa... mutta se pumppu meni sitten rikki kun se palanen oli siellä. Meni koko pumppu vaihtoon ;) Ja siinä kaasuakselissa on tosiaan valmiit merkit kun oikeen tarkkaan kattoo. Mutta en huomannut niitä silloin.
Vastaa Viestiin