Ruotsin Scania customointi kuningas Svempa oli Mantorpissa jotain höpöttänyt että Cabriolet Scaniasta lähti yli 200 heppaa enemmän kun alkoi käyttää polttoaineena muuntajaöljyä.
Olen kyllä kuullut että sitä käytetään mutta pääasiassa sen takia että sitä on saanut jostain ilmaiseksi. Yritin Googletella muuntaöljyn ominaisuuksia mutta ei siitä löydy tietenkään mitään setaanilukuja tai energiasisältöä koska se on tarkoitettu jäähdytykseen.
Onkohan siinä tehonlisäyksessä mitään perää, Svempa showmiehenä saattaa heitellä päästä niitä teholukuja. 1000 heppaa siinä Scaniassa piti olla aikasemmin, ei kyllä koskaan siltä vaikuttanut, nyt kuulemma 1200 heppaa muuntajaöljyllä.
Muuntajaöljy
Re: Muuntajaöljy
Muuntajaöljystä en tiedä, mutta peltomersussa ainakin teho laski kun käytti polttoaineena 50/50 suhteessa vanhaa moottoriöljyä ja polttoöljyä
Erästä irtomoottoria (200D) kokeiltiin käyttää kerran puhtaalla moottoriöljyllä, sillä kävi hyvin, ei edes savuttanut
Erästä irtomoottoria (200D) kokeiltiin käyttää kerran puhtaalla moottoriöljyllä, sillä kävi hyvin, ei edes savuttanut
Re: Muuntajaöljy
kuinkas paljon tarvisit kyseistä kamaa että saisit testin suoritettua?
yksi tuttu sillä ainakin kämppäänsä lämmittelee kun ilmatteeksi saa, en nyt muista vetikö raakana vai löpöllä jatkettuna..
yksi tuttu sillä ainakin kämppäänsä lämmittelee kun ilmatteeksi saa, en nyt muista vetikö raakana vai löpöllä jatkettuna..
Re: Muuntajaöljy
Löytyi vähän tutkittua tietoakin,Bangladeshilaista, tosin tulokset on vähän ihmeellisiä, esim. teho ja hyötysuhde on parempia kuin dieselillä mutta silti pakolämmöt on korkeammat. Oiskohan käynyt niin että huonompi polttoaine vaan sattu sopimaan paremmin testimoottorin säätöihin, ihan yleistä virityspuolellakin, luullaan että joku muutos lisäsi tehoa vaikka todellisuudessa se vaan vähensi väärien säätöjen/osavalintojen aiheuttamaa tehohäviötä. http://ac.els-cdn.com/S1877705813004931 ... dd726ce04d" onclick="window.open(this.href);return false; (klikkaa download PDF)