Nokkien hiomisesta

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
Tommi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2013, 18:56
Paikkakunta: Äänekoski

Nokkien hiomisesta

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Moottorivaurion jäljiltä olisi uusi moottori rakenteilla ja siihen vois hiotuttaa hieman härevämmän nokan. Vakio on kuitenkin tarkoitettu katukäyttöön jossa ajetaan tyhjäkäynniltä yleensä max 3000rpm alueella. Tällä moottorilla ajetaan 3000-5500 alueella joten vakio nokka tuskin on suunniteltu siihen. Alakierroksilla ei ole väliä koska kone tulee kisakäyttöön. Lähipäivinä olisi tarkoitus käyttää nokka kaverilla on mitattavana vehkeessä joka mittaa tietokoneella nokan profiilin. Millaisia kokemuksia porukalla on dieselin nokkien hiomisesta? Missä kannattaa teettää?

Entäpä sitten puristussuhde? Millaista puristussuhdetta vakio ja virinokalle esikammiokoneeseen jossa HX35 ja ahtoja noin 2bar? Vakiona tuossa koneessa on puristussuhde muistaakseni noin 21:1.
diffas
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Nokkien hiomisesta

Viesti Kirjoittaja diffas »

Aika yleinen virinokka on ollut vp5 profiilinen setti R-koneistukselta. Aika monella tuntuis olevan hyvää sanottavaa siitä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Vastaa Viestiin