vento aaz 020 swappi 02A:han
vento aaz 020 swappi 02A:han
tuli tuossa auton hakureissulla vähän ylimääräistä romua matkaan eli tohelosta 02A ctn, selectori, poljinasetelma, startti, vauhtipyörä, pari kytkinpakettia, työsylinteri(siis laatikkoon tuleva).
eli millä vetareilla mun pitäis kasata tuo paketti? vetareita löytyy iso kasa herralta jolta tuon laatikonkin hain. entä tuo poljinasetelma? kyseessä on 1z-kone joka on ilmeisesti sähkökaasulla joten voinko swapata tuon vaijerikaasullisen kaasupolkimen tuohon asetelmaan vai kytkinpoljin swapata tuohon nykyiseen? entä mitä muuta ongelmaa voi tulla?
kytkimen pääsylinteri puuttuu vielä mutta näitähän saa kaupasta ellei jollain ole tarjota
eli millä vetareilla mun pitäis kasata tuo paketti? vetareita löytyy iso kasa herralta jolta tuon laatikonkin hain. entä tuo poljinasetelma? kyseessä on 1z-kone joka on ilmeisesti sähkökaasulla joten voinko swapata tuon vaijerikaasullisen kaasupolkimen tuohon asetelmaan vai kytkinpoljin swapata tuohon nykyiseen? entä mitä muuta ongelmaa voi tulla?
kytkimen pääsylinteri puuttuu vielä mutta näitähän saa kaupasta ellei jollain ole tarjota
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
Mittaa vetareiden tarvitsema pituusero vakioihin vertaamalla laatikoita. Uskoisin, että toledon vetarit käy tai on ainakin lähelle. Varmasti sopivia on tietysti ainakin vento tdi tai golf mk3 tdi vetarit.
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
tohelon vetarit sijaitsee noin 350km päässä tuttu varaosakauppias meinas että vois olla sama vetoakseli mutta eri sisäpäillä. 90mm taitaa olla 020 ja nuo laipat on 100mm. joten olisko niinki helppo homma että menis pelkillä sisäpään vaihdoilla.
tosin yks tiedosto mikä kertois kakkiksessa olevan samanpituinen vetoakseli 020 kuin 02a:ssa
tosin yks tiedosto mikä kertois kakkiksessa olevan samanpituinen vetoakseli 020 kuin 02a:ssa
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
Minä ainaki ajelin 020:n ja 02A:n vetareilla sekasin. Hyvin kesti.
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
oliko juurikin 020 ulkopäillä ja veto-akseleilla ja sisäpäät 02a?
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
Eiku ihan 020:n täydelliset vetarit 100mm sisäpäillä. Mulla oli jonkunverran kyllä autoa madallettu, että ehkä mahdollinen pituusero kompensoitui hieman sillä kun vetoakselit olivat vaakasuorassa. Vaan niin se taitaa olla sullakin hieman madallettu?
Nykyään mulla paikallaan 02A:n omat vetoakselit kun en jaksanut uusia suojakumeja vaihtaa.
Suosittelen silti minäkin mittaamaan vaihdelaatikoista esim. vetoakselin laippojen etäisyydet (ns. perän leveys). Se kun ei aina välttämättä mene niin, että jos mulla toimi niin toimisi muillakin, tai toisinpäin.
Nykyään mulla paikallaan 02A:n omat vetoakselit kun en jaksanut uusia suojakumeja vaihtaa.
Suosittelen silti minäkin mittaamaan vaihdelaatikoista esim. vetoakselin laippojen etäisyydet (ns. perän leveys). Se kun ei aina välttämättä mene niin, että jos mulla toimi niin toimisi muillakin, tai toisinpäin.
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
joo pitää kaivella varastosta yks 020 ja laittaa laipat kiinni tuohon 02a ja mittailla ero.
ja juu on madallettu. tosin en kyllä muista onko mulla nykyään 90 vai 100 sisäpäät.
ja juu on madallettu. tosin en kyllä muista onko mulla nykyään 90 vai 100 sisäpäät.
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
100mm nivelet on paksummat, ei saa sokkaa kiinni jos laittaa 90mm vetariin.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
VW Passat 4motion 1,9PD
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
sorvi löytyy porukoiden tallista :=)
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
Saa, kun jättää prikan pois välistä.MJF kirjoitti:100mm nivelet on paksummat, ei saa sokkaa kiinni jos laittaa 90mm vetariin.
Miul oli Caddyssä 100mm sisemmät nivelet, caddyn vetarit ja pienet ulkomurrokset alkuun. Vähän nuo vetarit olivat turhan pitkät, joten tehtiin syksyllä putkivetareista molemmille puolille sopivan mittaiset akselit ja samalla laitettiin isommat ulommat murrokset.
Sittenhän sie et tarvi kuin 2 pitkää vetaria, joista pätkäiset sopivan kokoiset, sorvaat kohdistamisen avuksi holkit sisään ja hitsaat vetarit kasaan.jarskii- kirjoitti:sorvi löytyy porukoiden tallista :=)
Re: vento aaz 020 swappi 02A:han
AAZ:ssa pitäisi olla 100mm sisäpäät alunperin.
02A ja 020 laatikoissa 100mm sisäpäillä on perän leveys sama ja perän etäisyys kytkinkopan pinnasta sama. Ja tämä on itse mitattua fakta tietoa
02A ja 020 laatikoissa 100mm sisäpäillä on perän leveys sama ja perän etäisyys kytkinkopan pinnasta sama. Ja tämä on itse mitattua fakta tietoa