Isommat suuttimet 3.0 tdi
Isommat suuttimet 3.0 tdi
Terve kaikille,mahtaako kukaan olla vaihtanut isompia suuttimia ASB koneiseen autoon. Samat piezo suuttimet on BMK ja BKN koneisissa vehkeissä.Tehot taitaa rajottua näillä suuttimilla n330-340hv kun on isompi ahdin.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Moro. Mulla on sellainen kutina että nämä suuttimet piisaa pidemmälle kuin 340hp asti. Suutinkarttoja kun vertaa niin 1600bar paineella näistä tulee enemmän ainetta kuin 313hp tuplaturbon suuttimista. Tuossa 313hp mallissa ruiskutuspaine on vakiona 2000bar ja niistä taitaa sen 400hp saada jo softalla. Asb:ssä paineet kärsii nostaa noin 1800bar lukemille.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Juu,kyllä se sitte on mahdollista.Lähelle 400hv tä kun pääsisi olisin tyytyväinen.Moniki on tyytynyt juuri tuohon 330 hevosvoimaan.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Ahdinpuoli se on mikä rajoittaa. Vakion kuoriin tehdyillä ei kuuhun vielä mennä. Parin viikon päästä ollaan jo viisaampia noiden suutinten riittävyydestä.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Joo se on totta,jaaha se onki mukava kuulla jos julkiseksi tiedoksi vielä tulee.Monikaa ei ole sitä asiaa selvitelly varmaankaan sen paremmin kun ei mistään tietoa löydy.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
.
Eipä taida tosiaan suuttimet rajoittaa, jos tilanne on, niinkuin hatemi kertoi.
Olen ainakin yhden bi-turbon tehnyt, muistaakseni kaksi, kun niissä taisi olla sama ohjelma, mutta neljään sataan se teho nousi, kun läppäriä vaan näytti vakiohjelmalle.
Pumpun tuotto voisi olla rajoittava tekijä.
Ahtimeen on olemassa toimiva formaatti vakikuoriin.
Eipä taida tosiaan suuttimet rajoittaa, jos tilanne on, niinkuin hatemi kertoi.
Olen ainakin yhden bi-turbon tehnyt, muistaakseni kaksi, kun niissä taisi olla sama ohjelma, mutta neljään sataan se teho nousi, kun läppäriä vaan näytti vakiohjelmalle.
Pumpun tuotto voisi olla rajoittava tekijä.
Ahtimeen on olemassa toimiva formaatti vakikuoriin.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
ASB on vielä BV50 ahtimella mikä on rajoittava tekijä kunnollisen hybridin tekemiselle. Tuohon ei ilmeisesti saa sovellettua kunnon turbiinia. Garrettiin taas vaihtoehtoja löytyy.
Suutinkarttoja kun vertaa esimerkiksi Solenoideilla olevaan 535d:hen on ero 1600bar paineella ja 80mg syötöillä noin prosentin luokkaa.
Suutinkarttoja kun vertaa esimerkiksi Solenoideilla olevaan 535d:hen on ero 1600bar paineella ja 80mg syötöillä noin prosentin luokkaa.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
.
Joo, hyvin ne sitten riittää.
Sellainen rajoittamaton vääntö pitäisi olla näissä luokkaa yli 900, niin silloin syöttömäärän puolesta pitäisi päästä neljän sadan kantturoihin, vaikka max tehon kierrosluku jäisikkin vähän alle 4000rpm.
Niissä turbiinisiivissä ei oikeasti ole virikäytössä kun kaksi vaihtoehtoa, mersun tavallinen ja amg.
Ja kompuraa ei kannata kasvattaa, sellainen joka mahtuu vielä vakioon koppaan, riittää, varmasti, siihen että pakosiiven saa "tukkoon".
Bemarin ahtimessa, 2260,ssä vanhalla rungolla, se ahtopaineen raja menee 2,1-2,2bar kohdalla.
Jos on jäykät venttiilin jouset, voi kestää enemmänkin painetta.
Näissä hybrideissä on sellainen juttu, että "halutessaan" saa kamalasti pakopainetta, billettisiivet on niin tehokkaita - joten ihan turha kasvattaa tarpeettomasti.
Joo, hyvin ne sitten riittää.
Sellainen rajoittamaton vääntö pitäisi olla näissä luokkaa yli 900, niin silloin syöttömäärän puolesta pitäisi päästä neljän sadan kantturoihin, vaikka max tehon kierrosluku jäisikkin vähän alle 4000rpm.
Niissä turbiinisiivissä ei oikeasti ole virikäytössä kun kaksi vaihtoehtoa, mersun tavallinen ja amg.
Ja kompuraa ei kannata kasvattaa, sellainen joka mahtuu vielä vakioon koppaan, riittää, varmasti, siihen että pakosiiven saa "tukkoon".
Bemarin ahtimessa, 2260,ssä vanhalla rungolla, se ahtopaineen raja menee 2,1-2,2bar kohdalla.
Jos on jäykät venttiilin jouset, voi kestää enemmänkin painetta.
Näissä hybrideissä on sellainen juttu, että "halutessaan" saa kamalasti pakopainetta, billettisiivet on niin tehokkaita - joten ihan turha kasvattaa tarpeettomasti.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Rohkeneeko edes arvailla mitä on pakopaineet noissa yli 400hepan 3.0tdi koneissa, missä on toi gtb2576vk-hybridi. Yllättävän hyvin näyttäis kuitenkin käytännössä toimivan. Tosin paineet ollut kans aika maltilliset ~2.2.Tuskin noissa on pakosiipenäkään sama, mikä mulla joskus oli 30d bemmista 51.5/47pakoropeli. Jotenki ei kyllä mulla toiminut ollenkaan pikkukotelossa toi siipi. Olikos toi AMG pakosiipi se 52/49?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Eihän siinä isossa kompurasiivessä muuta ongelmaa ole kuin se, että pyörii ihan liian hitaasti. Näin turbiini ei toimi läheskään hyvällä hyötysuhteella. Akselille on tultava reilusti vääntömomenttia, joka saavutetaan ainoastaan suurella pakopaineella, koska maksimivirtauksen saavuttamiseksi virtaus siivelle on pidettävä hyvin radiaalisuuntaisena.
Toimii, toimii, mutta tuskin kovin pitkään. Akseli tuossa on älyttömän kovilla, kuin myös moottorin venttiilikoneisto.
Toimii, toimii, mutta tuskin kovin pitkään. Akseli tuossa on älyttömän kovilla, kuin myös moottorin venttiilikoneisto.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
.
Ei sitä billetti kompuraa kannata kasvattaa yli sen, mitä vakioon 2260 koteloon mahtuu.
Sellaisenkin teho riittää, ne on niin tehokkaita, pätee myös audin 2260,seen.
Sellaisella on jo enempi virtauskapasiteettia kun amg,n pakosiivellä.
Kombinaatio on kuitenkin hyvä, toimii oikein hyvin ja jos ottopään jättää vakioksi, niin ei saa sakkaamaanaan millään, eli ohjelman tekijän ei tarvi välttämättä ymmärtää yhtään itään aiheesta ja kuitenkin hyvin pelaa.
Olen tehnyt saman formaatin ahtimille jo moneen eri malliseen autoon ohjelmia, hyvä toimivuus ja helppo säätö ja paaaljon ilmaa verrattuna vakioon.
Billetti - kompurasiiven kasvattaminen on täyttä typeryyttä, saa toimimattoman ahtimen hirmuisilla pakopaineilla.
Jos joku siipi "pitää" vaihtaa, niin vaihtaa pakosiiven, ei mitään harmia missään vaiheessa, vaan koko ajan parempi pakokaasujen virtaus entiseen verrattuna.
Tärkeää on saada pakokaasut poikkeen moottorista, muuten ne kompurakartat ei edes pidä paikkaansa, kun ilman kierto ei toteudukkaan siiven valmistajan kuvittelemalla tavalla.
335,ssa kuulemma pakopaineet niissä tehokkaimmissa, paljonko niissä lieneekään tehoa, niin luokkaa 4-4,5bar max.
Itselläni kuvittelisin, että jossain +kolmen baarin kantturoissa mennään.
Minulla on sellainen ongelma omassani, että max tehon kierrosluku on liian alhaalla, mutta se ei johdu ahtimesta, vaan jostain muusta, mikä ei vielä ole selvinnyt.
Tämän mallin ahtimen maksimin selvitän kyllä, kunhan ensin kierrosluku asia selviää, muissa merkeissä tätä ongelmaa ei oikein ole ja näitä on kyllä jo muissakin.
Kaikissa, pienemmissäkin kombinaatioissa, tilanne virtauksen suhteen on sellainen, että aina se pullonkaula tulee siihen pakosiipeen, joten aina ensin kannattaa selvittää sen pakopuolen max kasvatuskapasiteetti, minimi virisiipenä pakopuolelle pitäisin mersun 2359,n 47millistä, amg,n 48,6 millinen parempi.
=> Ahtimen valinta sen mukaan. (esim. vanhankin malliseen 2056,n jo mahtuu 47mm)
Siitä ei todellakaan ole ainaskaan mitään haittaa, että pakopuoli on olevinaan liian "väljä".
Pienempienkin billettisiipien saatavuus tilanne on nyt hyvä.
Ei sitä billetti kompuraa kannata kasvattaa yli sen, mitä vakioon 2260 koteloon mahtuu.
Sellaisenkin teho riittää, ne on niin tehokkaita, pätee myös audin 2260,seen.
Sellaisella on jo enempi virtauskapasiteettia kun amg,n pakosiivellä.
Kombinaatio on kuitenkin hyvä, toimii oikein hyvin ja jos ottopään jättää vakioksi, niin ei saa sakkaamaanaan millään, eli ohjelman tekijän ei tarvi välttämättä ymmärtää yhtään itään aiheesta ja kuitenkin hyvin pelaa.
Olen tehnyt saman formaatin ahtimille jo moneen eri malliseen autoon ohjelmia, hyvä toimivuus ja helppo säätö ja paaaljon ilmaa verrattuna vakioon.
Billetti - kompurasiiven kasvattaminen on täyttä typeryyttä, saa toimimattoman ahtimen hirmuisilla pakopaineilla.
Jos joku siipi "pitää" vaihtaa, niin vaihtaa pakosiiven, ei mitään harmia missään vaiheessa, vaan koko ajan parempi pakokaasujen virtaus entiseen verrattuna.
Tärkeää on saada pakokaasut poikkeen moottorista, muuten ne kompurakartat ei edes pidä paikkaansa, kun ilman kierto ei toteudukkaan siiven valmistajan kuvittelemalla tavalla.
335,ssa kuulemma pakopaineet niissä tehokkaimmissa, paljonko niissä lieneekään tehoa, niin luokkaa 4-4,5bar max.
Itselläni kuvittelisin, että jossain +kolmen baarin kantturoissa mennään.
Minulla on sellainen ongelma omassani, että max tehon kierrosluku on liian alhaalla, mutta se ei johdu ahtimesta, vaan jostain muusta, mikä ei vielä ole selvinnyt.
Tämän mallin ahtimen maksimin selvitän kyllä, kunhan ensin kierrosluku asia selviää, muissa merkeissä tätä ongelmaa ei oikein ole ja näitä on kyllä jo muissakin.
Kaikissa, pienemmissäkin kombinaatioissa, tilanne virtauksen suhteen on sellainen, että aina se pullonkaula tulee siihen pakosiipeen, joten aina ensin kannattaa selvittää sen pakopuolen max kasvatuskapasiteetti, minimi virisiipenä pakopuolelle pitäisin mersun 2359,n 47millistä, amg,n 48,6 millinen parempi.
=> Ahtimen valinta sen mukaan. (esim. vanhankin malliseen 2056,n jo mahtuu 47mm)
Siitä ei todellakaan ole ainaskaan mitään haittaa, että pakopuoli on olevinaan liian "väljä".
Pienempienkin billettisiipien saatavuus tilanne on nyt hyvä.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
Ei pakopuolen virtauksella ole mitään merkitystä kompurakartan muotoon. Toimintapisteet piirtyvät vain eri kohtaan karttaa täytössuhteen muutoksen myötä.tuikku kirjoitti:Tärkeää on saada pakokaasut poikkeen moottorista, muuten ne kompurakartat ei edes pidä paikkaansa, kun ilman kierto ei toteudukkaan siiven valmistajan kuvittelemalla tavalla.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
.
Kylläkyllä
Olet aivan oikeassa, aivopieruja ...
Eihän se tosiaan kartta muutu miksikään.
Mutta se tilanne, jonka moottorissa kuvitellaan olevan, kun karttaa katsotaan, ei vastaa todellisuutta, jos pakokaasut ei mahdu poistumaan.
Mielummin noin.
Kylläkyllä
Olet aivan oikeassa, aivopieruja ...
Eihän se tosiaan kartta muutu miksikään.
Mutta se tilanne, jonka moottorissa kuvitellaan olevan, kun karttaa katsotaan, ei vastaa todellisuutta, jos pakokaasut ei mahdu poistumaan.
Mielummin noin.
Re: Isommat suuttimet 3.0 tdi
.
Varmaan kaikki piezo suuttimet ja esim 535,n solenoisuuttimet, sekä mersulla on yksi suuri vakiosuutin, niin riittävät hyvin melkoisiinkin virityksiin.
Pullonkaulaksi tulee pikemminkin voimansiirron kestävyys.
Puimurista lähti 535,n suuttimilla kahden vedon keskiarvolla noin 1000nm/400hv.
Max teho tuli aivan liian pienillä kierroksilla, muuten ok.
Varmaan venttiilien lisäksi ahtimellakin alkaa olla osuuttaa kierroskatoon.
Varmaan kaikki piezo suuttimet ja esim 535,n solenoisuuttimet, sekä mersulla on yksi suuri vakiosuutin, niin riittävät hyvin melkoisiinkin virityksiin.
Pullonkaulaksi tulee pikemminkin voimansiirron kestävyys.
Puimurista lähti 535,n suuttimilla kahden vedon keskiarvolla noin 1000nm/400hv.
Max teho tuli aivan liian pienillä kierroksilla, muuten ok.
Varmaan venttiilien lisäksi ahtimellakin alkaa olla osuuttaa kierroskatoon.