2.8 crd VM ohjelmointi

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Razur »

Löytyykös täältä ketään, joka näitä olisi roplannut? Mitään muuta ei tarvisi pystyä muuttamaan ohjelmasta, kun käynnistymiseen vaadittavaa railipainetta. Startilla nousee paineet 220bar, mutta käynnistymiseen vaaditaan 240. Vähänkin pilottia startatessa sekaan, paineet nousee siten että auto käynnistyy ilman moitteita.
Mahtaisiko KWP2000 päästä tuohon ecuun sisään? Mikäli kyllä, voisin toimittaa ohjelmapaketin tutkittavaksi kotivelhoille :-)
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja diffas »

Onko startilla liian vähän jengaa? Akun kunto?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Razur »

On startissa kierroksia. Kokeiltu kunnollisella lisävirrallakin, ei merkitystä. Enää ainoat vaihtoehdot on railipumppu tai railipaineanturi. Pumppu sinänsä ei voi olla, koska satunnaisesti auto toimii ihan ok. Myös käydessä paineet ok. Anturi voisi sinänsä olla, jos on väsynyt ja näyttää lineaarisesti vain liian vähän painetta.
Mutta itse aiheeseen, kwp:n sivuilla mainittiin chryslerin 2.5 crd ainakin, liekö sitten eri eculla kun tuo uudempi 2.8 crd, joita kuitenkin mainittiin jeepeissä toimivan.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Aika heikko paine tuo 220bar. Voi olla, ettei jaksa edes avata suutinta.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Razur »

Todellista painetta nyt ei ole testattu, tuo on vain anturin näyttämä. Ja jos vika on anturissa, painetta luultavasti selvästi enemmän. Palanut vain jo pelkästään vianhakuun jo senverran taaloja, ettei enää jaksa taistella, jos tuon saisi kuntoon pienellä ohjelmamuutoksella. Vaikka tuon anturin myöhemmin vaihtaisikin.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Ei se ohjelman muuttaminen mitään auta, jos pumpun tuottama paine ei riitä avaamaan suutinta.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Razur »

Ei toki. Mutta halvempi tapa testata vikaa, kun vaihtaa pumppu. Eikä se ainakaan siitä huonommaksi muutu. Mikäli vika ei pumpussa olekkaan. Voiko nää CR pumput hajota niin, että välillä toimii ja välillä ei? Mekaanisesti ei lie ainakaan mahdollista. Ilmaa ei vuoda, se on jo useasti todettu.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: 2.8 crd VM ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Voihan niistä määränsäädin särkyä ja jumitella.

Ohjelmasta voi olla hankala löytää tuota railipaineen rajaa kun on vähän harvinaisempi vekotin.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin