Tuossa omasta käyttiksestä tuli harjoituksen vuoksi vaihdettua syötön rajoitus MAF:sta MAP pohjaiseksi.
Tempun jälkeen aloi pohtimaan, että mitäs kaikkea etuja tuossa onkaan:
+ MAP on "ikuinen" kun MAF hyytyy ajanmittaa, säästyy MAF:n ostolta
+ Vakio kokoinen MAF saattaa saturoitua maximi arvoonsa jos sattuu olemaan oikeesti viritetty setti
+ MAF verkkoineen voi aiheuttaa isommilla virtauksilla ylimääräistä vastusta
+ MAP ehkä nopeampi
- MAF antaa tarkemman tiedon paljon sitä ilmaa sinne koneeseen on saatu
- Muuttuvissa olosuhteissa(lämpö ja ilmanpaine) MAF pohjalta saadaan helmpommin tarkka massa tieto.
MAF:lla vai MAP:lla
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 29 Heinä 2012, 21:26
- Paikkakunta: Kauhava
Re: MAF:lla vai MAP:lla
Jos savunmäärä halutaan pitää inhimillisenä niin mielestäni maf-ohjatun saa toimimaan vähän herkemmin kuin map-ohjatun.
Re: MAF:lla vai MAP:lla
Vakiosuuttimilla tai jos kalibraatio täsmää on MAF paljon tarkempi ja sen puoleen parempi vaihtoehto. Isojen suutinten kanssa se kalibraario on jokatapauksessa persiillään niin silloin tuo MAP on hyvä vaihtoehto.
Tästä huolimatta muutan 99% vaggilaisista edc15 ecullisista paineohjatuksi. Niissä ei MAF:fit tahdo olla kovin pitkäikäisiä.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Tästä huolimatta muutan 99% vaggilaisista edc15 ecullisista paineohjatuksi. Niissä ei MAF:fit tahdo olla kovin pitkäikäisiä.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MAF:lla vai MAP:lla
Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko tuossa maffin poistosta mitään hyötyä jos auto on vakio ohjelmaa lukuunottamatta?
Minulla sekä iq by maf että map kartat ovat täynnä samaa numeroa. Smoke limitteri erikseen sitten. Kaiketi tuo map kartta tarvis veistellä täysin uusiks jos tuon vaihtaisi?
Minulla sekä iq by maf että map kartat ovat täynnä samaa numeroa. Smoke limitteri erikseen sitten. Kaiketi tuo map kartta tarvis veistellä täysin uusiks jos tuon vaihtaisi?