2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Otsikon mukainen Voyager, ei aina tahdo käynnistyä, yleensä auttaa, kun starttaa heti kun avain virtalukossa ja starttaa. Jos virrat ensin päällä hetken ennen starttausta, ei vaan aina käynnisty. Pyörittää kyllä. Ei vikakoodia eikä ilmavuotoja pitäisi olla. Ei vain keksi mistä lähteä vikaa etsimään. Railipaine?
Auto myös alkanut sammumaan, kun jos lähtee paikoiltaan rivakammin, eli kovalla kuormalla sammuu. Ei enää kovemmassa vauhdissa, ilmeisesti automaatti pitää kovemmassa vauhdissa koneen pyörimässä eikä vikaa esiinny. Tästä ei ole vikakoodeja tarkastettu, kun oma testeri ei päästä sisään. Yliahto kenties? Mutta näissähän on wg ahdin? Eli jos tuo on syy, onko Ahto-ohjaus miten toteutettu?
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Täältä ääni railipaineelle. Työkaverin cdi mersussa vastaavia ongelmia, huono käynnistyminen ja vedättäessä sammutti moottorin. Vikakoodina alhainen railipaine. Vika löytyi kovettuneesta O-renkaasta polttoaineen imulinjassa josta veti ilmaa löpön sekaan.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Juu railipaineen suuntaan heittäisin omat arvioni. Pumppu, suutin tai muu ilmavuoto tuon aiheuttaa.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Pystyykös noita kotikeinoin mitenkään toteamaan? Suuttimien ohivuodon vissiin voi todeta kun ottaa paluuletkut omiin pulloihin ja vertaa paljonko ainetta tulee.
Mistähän nuo linjojen ja pumpun tiivisteet kannattaisi hommata? Pirkanmaan suunnalla varmaan esim Tammer Diesel osaisi oikeat tiivisteet hommata.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Tänään ei sitten enää auto käynnistynyt ollenkaan. Kävin hakemassa lainaan tuon vuototesterin, mitenkäs tätä nyt pitäisi tulkita, yksi vuosi ~puolet enemmän kuin muut, toiset kolme hieman erimäärän keskenään.
Testi 1

Tulos

Tuossa useamman starttauksen tulos, starttaus ~5-10s kerta ja olisikohan neljä kertaa kokeillut.
Kakkosen suutin nypätty ylös ja kiikutan sen huomenna parempiin testeihin, ellei muuta diagnoosia voisi kehitellä? Railipaine anturi kaput? Vaiko kaikissa suuttimissa jo vikaa? Miten paljon tuolta pitäisi tulla tuota tavaraa starttaillessa? Kun ei ole vertailukohdetta itsellä.
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Auttaisi kyllä pirusti kun saisi yhteensopivan testerin että näkisi tuon railipaineen. Kun tuo ohivuototesti ei kerro sitä jos suutin vuotaa suhunaan sylinteriin. Ja vuotava suutin oireilee useasti valkosavuna, sylinterin käymättömyytenä tyhjäkäynnillä ja kitkeränä hajuna.

Onko tuossa läpinäkyvää imu/paluulinjaa? Niistä huomaisi kivasti jos tuo on ilmavaiva. Kertaalleen saatiin oireileva Sprinter käyntiin tankaamalla piripintaan. Siinäkin samanlainen imuvuoto.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Tuo yksi suutin kävi testeissä, mikä vuoti eniten tuossa omassa testissä. Siitä löytyi 29% ohivuotoa. Uutta suutinta tilalle ja nyt taas vehkeet laulaa. Vielä en ole saanut ajossa simahtaan ja ainakin toistaiseksi käynnistynyt normaalisti.

Pajalla sanoivat, että uusi suutin pitäisi jotenkin koodata ecuun? Myös jos suutinten paikat vaihtuu, pitäisi ne sarjanumerot kertoa eculle, missä kukakin asuu? Mitähän se ecu sillä tiedolla tekee. Onko vain rahastuksen makua, vai onko tuossa jokin idea?
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Razur kirjoitti:Pajalla sanoivat, että uusi suutin pitäisi jotenkin koodata ecuun? Myös jos suutinten paikat vaihtuu, pitäisi ne sarjanumerot kertoa eculle, missä kukakin asuu? Mitähän se ecu sillä tiedolla tekee. Onko vain rahastuksen makua, vai onko tuossa jokin idea?
ECU korjaa ruiskutusaikaa sen koodin perusteella. Emissioihin tuolla isoin merkitys on, mutta tehoonkin voi vaikuttaa 1-2%.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Kappas, aina oppii uutta. Ihmetyttää vain, miten koodi suuttimen päällä vaikuttaa siihen, miten ecu juuri sitä yksilöä osaa ohjata.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Se kertoo suuttimen tehdaskalibraation eculle. Tämä ennalta määritelty laskentakaava sitten kompensoi suutinten välisiä eroja.

Käytettyjen suutinten kanssa tuolla ei ole enää juurikaan väliä. Se suutin kun ei fyysisesti ole enää uutta vastaavassa kunnossa.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Eipä ongelmat näemmä kokonaan poistuneet. Joskus lähtee käyntiin kuin palmun alta, joskus ei vaan millään, ilman starttipilottia. Vikakoodit katsottu, näytti railipainevikaa. Jotain tarttis lähtee pöyhiin, ehdotuksia?
Suuttimet kokeilin vielä ohivuodon osalta, tulokset. Toinen vasemmalta on uusi suutin. Kovin suuria määriä ei ole, koska auto kävi pitkän aikaa tyhjää, ennenkuin tuli edes nuo määrät tavaraa läpi. Luulisi vuodon olevan selkeästi suurempi, ennenkuin ongelmoi.

Ilmavuoto?
Railipumppu?
Siirtopumppu?(onko näissä sellaista)
Railipaineanturi?
Railin äly? (Tutun jeepissä samantyylistä vikaa, jokin elektroniikka purkki oli uusittu)

Miten näitä pystyisi helpoiten toteamaan, ilman uusien osien summan mutikassa vaihtelua.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2.8 CRD huono käynnistymään sekä sammuu vedossa.

Viesti Kirjoittaja Razur »

Toistaiseksi taas kunnossa, railipaineet eli startissa ja tyhjäkäynnillä melkoisesti. Lopulta ei enää käynnistynyt ollenkaan ilman pilotin apua. Auto nyt noin viikon toiminut moitteetta, kun putsasi railiputkesta ylipaineventtiilin. Falskasi sieltä ainetta pihalle ja pääsi paineet romahteleen. Uusi on jo tulossa, mikäli alkaa uudelleen kiukkuamaan, mutta jo pelkästään putsaamalla auto nyt toiminut, eikä enää sammuile vedoissakaan.
Vastaa Viestiin