Terve
nyt olisi aika hommata 1.9tdi(agr) projektiin isommat suutinkärjet tai vaihtoehtoisesti isompi nestepää, mutta kokemuksia ja tai tietotaitoa kaivattaisiin.
sattuisiko jollain olemaan omakohtaista kokemusta tai tietoa miten 0,320 suutinkärjet käyttäytyvät perus 1.9tdi 10mm nestepäällä maksiki tehon pyöriessä siinä 200hp tienoilla. Onkohan kyseiset kärjet mahdollista ohjelmoida ruiskutusmäärältään optimaaliseksi esim n.180hv maksimitehoille. Voiko teoreettisesti "liian suurilla" kärjillä ohjelmoinnista huolimatta olla negatiivisiä vaikutuksia esimerkiksi kulutuksen tai savutuksen kannalta?
mietityttää myös mitä eroa polttoaineen ruiskutuksessa ( ohjelmoinnin kanssa) on suutinkärkien suurentamisella verrattuna isomman nestepään vaihtoon.
Otetaan esimerkiksi vaikka 1.9tdi. Onko jotain tiettyä syytä miksi vaihtaa isompi nestepää jos 10mm nestepään virtaus riittää esim 0,250, 220bar kärjille ja näillä kärjillä haettuun teho tavoitteeseen (200hp)?
itsellä 0,320 suuttimien vaihtoehtona on 0,250 suuttimet, mutta n kuukausi sitten 0,216 suutinkärjet vaihtaneena ja hieman siitä viisastuneena olisi kätevämpi kerralla vaihtaa kärjet missä olisi ruiskutusajan määrän osalta vielä pelivaraa jos sattuu tulemaan sille päälle että tehoa pitäisi saada lisää. Olisi myös mahdollista vaihtaa isompi nestepää, itsellä ei kuitenkaan ole nestepään vaihdosta kokemusta niin mielummin vaihtaisin kärjet vielä kun nyt sattuu suutintesteri olemaan käytettävissä.
1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Viimeksi muokannut att2, 15 Helmi 2016, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Itsellä oli AHUn 10mm pumpun kanssa 0.341set. Penkitin siitä muistaakseni jonku 210hv. 0.280 olisi toimineet paremmin eli 0.341 oli kyllä hiukka liian isot, savutti aika helposti.
Riippuu vähän kärjistäkin, mutta laittaisin melkein mieluummin tuohon kokoonpanoon 0.32set kuin 0.25set.
Ehdottomasti mieluummin suuttimet kuin nestepää. Jos pumppuun kajoo niin tilalle uudempi 10mm pumppu tai jopa 11mm.
Riippuu vähän kärjistäkin, mutta laittaisin melkein mieluummin tuohon kokoonpanoon 0.32set kuin 0.25set.
Ehdottomasti mieluummin suuttimet kuin nestepää. Jos pumppuun kajoo niin tilalle uudempi 10mm pumppu tai jopa 11mm.
Re: 1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Mulla on ASV:n 10mm pumppu ja .320 kärjet. Ei huonoa sanottavaa toiminnassa tuolla kombinaatiolla. Piisaavat yli 250hp.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: 1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Minkäslaisia ahtimia sitä käytettiin noiden kärkien kanssa?
Oman auton moottorikoodi siis agr. Projektia varten tuli ostettua hyväkuntoinen gt2052v. Nyt loppuviikosta pitäisi aloittaa sopivan pakosarjan tekeminen kunhan laipat saapuu. Nyt tosin alkaa tuntua siltä että tuli säästettyä väärässä paikassa. Kaippa sitä pitää kaivaa kukkaroa vähän syvemmin ja hommata kerralla joku hieman tuoreempi vnt ahdin.
Onko kokemuksia esimerkiksi gt22**/gt25 tai vastaavien ahtimien toiminnasta 1.9tdi moottorissa?
Saa myös kaupata jos on tälläinen sattunut jäämään nurkkiin.
Oman auton moottorikoodi siis agr. Projektia varten tuli ostettua hyväkuntoinen gt2052v. Nyt loppuviikosta pitäisi aloittaa sopivan pakosarjan tekeminen kunhan laipat saapuu. Nyt tosin alkaa tuntua siltä että tuli säästettyä väärässä paikassa. Kaippa sitä pitää kaivaa kukkaroa vähän syvemmin ja hommata kerralla joku hieman tuoreempi vnt ahdin.
Onko kokemuksia esimerkiksi gt22**/gt25 tai vastaavien ahtimien toiminnasta 1.9tdi moottorissa?
Saa myös kaupata jos on tälläinen sattunut jäämään nurkkiin.
Re: 1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Gt2052V on kyllä semmoinen dinosaurus etten näkisi vaivaa. Jos tuoreemmista ahtimista puhutaan niin GTB-GTD -sarjojen väliltä löytyy kyllä mielenkiintoisia ahtimia tuollaiseen kokoonpanoon. Omana suosikkina Volvon GTB2056VL, mutta moni muukin vaihtoehto toimii hienosti.
Re: 1.9tdi isompien suuttimien valinta vaiko nestepää??
Tollaisenaan toi gt2052v on todellakin ol'skoolia kyllä. Sopivassa mielentilassa tehty muutostyö kuitenki antaa uutta eloa tuohonkin. Mutta kyllä joku gtb asian paremmin hoitaa
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.