VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
j00nas
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Touko 2013, 18:36
Paikkakunta: Laukaa

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja j00nas »

Ymmärsinkö oikein tuosta tekstistä, että alh pumpun saa käymään afn:ään liittimet vaihtamalla? Itselläni on nimittäin alh koneesta 11mm nestepäällä oleva pumppu. Onko väliä kummalla hihnapyörällä pumpun laittaa ja jos laittaa alh säädettävällä pyörällä niin onnistuuko säätö pumpun akselia kääntämällä vai pysyykö säätö perjaate samana mitä se AFN koneessa on alkuperäisenä?
p0wer
Viestit: 172
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:08
Paikkakunta: Jyväskylä, Vaajakoski
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja p0wer »

ALH:n painavempi hihnapyörä on parempi.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Kannattaa harkita liittimen vaihtamista auton johtosarjan puolelta.
Tosiaan sen spacerin vaatii ja toki onnistuu ajoituksen säätö hihnapyörästä.
ronhenery
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja ronhenery »

Mistäs löytyy tietoa pumpuista koodien perusteella?

On menossa paikalleen AGR koneeseen rikkinäisen tilalle pumppu audi A4 81kw automaatista, kone AVG.
Pumpun numero: 0 460 404 969 R638-3 BT-4017, onko kokemusta minkälaisiin arvoihin pääsee ks. pumpulla?

Pumpun kaulalle teossa sovitusrengas D68/50x7.5, muuten tuntuisi sopivan paikalleen.
Johtosarjat täytyy muuttaa 8+3 pin liittimestä --> 10 pin , googlettamalla seuraavasti:

Wire color ALH 10 pin connector Original 8 or 3 pin connector Wire color
lilac/black T10/1 T8/1 lilac/black
grey/green T10/2 T8/2 grey/green
white/green T10/3 T8/3 white/green
brown/blue T10/4 T8/4 brown/blue
red/lilac T10/5 T8/5 black/yellow
brown/red T10/6 T8/6 brown/yellow
yellow/red T10/7 T8/7 yellow/black
black/white T10/8 T3/1 white/black
brown/black T10/9 T3/2 brown/black
yellow/black T10/10 T3/3 black/yellow

Korjatkaa jos väärin.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Jos vaihdat vanhan mallisen pumpun niin hihnapyörän linjaus heittää millin pari. Miksi et laita suoraan oikeaa, pumppuja on hyvin saatavilla ja ne on halpoja.
ronhenery
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja ronhenery »

No nyt on pumppu vaihdettu ja hyvin pelaa :D , muutaman tunnin homma. Ks. pumpun laitoin koska semmonen sattui sopivasti löytymään, vaihdoin myös vanhasta pumpusta säädettävän hammaspyörän niin meni linjauksetkin kohdalleen ja soviterenkaaseen reikä niin saa lukittua. Leimalla K-arvo 0.48, 440tkm ajetusta koneesta niin tais ajotuksetkin osua kohdilleen.

Elikkä tosiaan kiinnostaisi tietää millä nestepäällä/nokkalevyllä pumppu varusteltu, löytyy myös numerot:
028 130 115 A B00 ?

Aikaisemmin ei ole tullut turbokiisseleiden kanssa pelailtua...
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja tekki »

10mm (VE4/10E2075R638), AFN/AVG
Ajo brutaali pilaa turbojA
Eicca_
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 02:49
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Aihetta sivuten.. Mistäs pumpusta on 426 numerolla oleva nokkalevy? Ko.pumppu on Aaz pumpusta tehty jossa 11np jne... Eli mistään osista ei juuri ole varmuutta.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Eicca_
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 02:49
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kenelläkään ei tietoa? Tänne olis varmaan melko järkevää tehdä lista vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla kaikista nokkalevyistä mitä missäkin koneessa on ja ihan vaikka pumpuistakin että missä härvelissä on minkäkokoisella nestepäällä niin ei tarviis jokaisen koittaa kaivaa sitä tietoa pitkin poikin ja tehdä turhia kysymyksiä. 8-)
Viimeksi muokannut Eicca_, 29 Tammi 2014, 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
marko586
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Loka 2012, 15:16
Paikkakunta: Nastola

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja marko586 »

CZ-B.110 426
1 466 110 426
028 130 661
0 460 494 286
VW AAZ 4/9F

http://www.vepump.com/Cam_Disk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuoltahan noita löytää
Eicca_
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 02:49
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

No kappas, kiitän :)
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Antsa
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Heinä 2013, 16:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Kuva de143
Kuva de 634

Kuva Molemmat

tuo de634 taittaa olla ivecosta, melko lähellä muuten tuota de143sta nuin sivuprofiilinsa puolesta.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Hieman rajumpi nousu tuossa de634:ssa, onko nostoo yhtä paljon?

Taitaa olla nää de015, de110 ja de143 parhaita kestämään kierroksia.
PeteR
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Tammi 2013, 10:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja PeteR »

Oma projekti alkaa olla siinä vaiheessa että ainoastaan syöttöpumppu on avoimena. Olen kysellyt useammalta harrastajalta mielipidettä siitä että, minkälaista pumppua kannattaisi paikalleen sovittaa. Eli koneena minulla on alh ja mahdollisimman "suurituottoista" pumppua olisin vailla. Tavoitteena on saada maksimikierrokset 6500:een ja nii suurella tuotolla kuin mahdollista. Ajatuksena olisi kuitenkin käyttää edelleekin jakajapumppua. Eli mikä olisi järkevin pumpun kokoonpano: minkälainen nestepää, nokkalevy ja mihin runkoon? Jos jollain on noihin kriteereihin sopiva pumppu myynnissä, niin saa tarjota...
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Markus L »

PeteR kirjoitti:Oma projekti alkaa olla siinä vaiheessa että ainoastaan syöttöpumppu on avoimena. Olen kysellyt useammalta harrastajalta mielipidettä siitä että, minkälaista pumppua kannattaisi paikalleen sovittaa. Eli koneena minulla on alh ja mahdollisimman "suurituottoista" pumppua olisin vailla. Tavoitteena on saada maksimikierrokset 6500:een ja nii suurella tuotolla kuin mahdollista. Ajatuksena olisi kuitenkin käyttää edelleekin jakajapumppua. Eli mikä olisi järkevin pumpun kokoonpano: minkälainen nestepää, nokkalevy ja mihin runkoon? Jos jollain on noihin kriteereihin sopiva pumppu myynnissä, niin saa tarjota...
Jos 6500rpm meinaa kierrättää, niin OEM 11mm AHH:sta tai automaatti-ALH:sta. MikkoP osaa varmaan sanoa, tarviiko pumppu mitään modauksia, esim. jäykempiä jousia nestepäähän.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Vakio hyvässä kunnossa oleva 11mm pumppu riittää tuohon. Siis alle 400hp, tuskin yli kuitenkaan...
PeteR
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Tammi 2013, 10:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja PeteR »

Jos halutaan tuottoa vieläkin enemmän ja kuitenkin kierrättää tuo 6500, niin minkälaista reseptiä kannattaisi lähteä kokeilemaan? Onko tuo11mm pumppu isommalla nestepäällä toimiva ratkaisu? Ja edelleenkin jos jollakulla on hyllyssä hyväkuntoinen 11mm pumppu, niin saa tarjota.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja diffas »

12mm on kestävyysongelmia kierroksilla ilmeisestikin _pienillä_ suuttimilla. Huhu kertoo et vaatis jotain isompaa suutinta kuin 0.341 jos haluais kierrättää korkealle.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Jos haluaa kestävän todella suurituottoisen pumpun ja kierrättää 6500, niin kannattaa laittaa rivipumppu.
PeteR
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Tammi 2013, 10:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja PeteR »

Suuttimet on nyt 0.341:set. Rivipumppu oli suunnitelmissa ja yksi oli hankittunakin, mutta siinä tuli hieman ongelmia. Onko 11mm pumppu 14mm nestepäällä täysin tuhoontuomittu ajatus, jos kierroksia haetaan yli 6000?
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja Markus L »

PeteR kirjoitti:Onko 11mm pumppu 14mm nestepäällä täysin tuhoontuomittu ajatus, jos kierroksia haetaan yli 6000?
On.
p0wer
Viestit: 172
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:08
Paikkakunta: Jyväskylä, Vaajakoski
Viesti:

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Vakio hyvässä kunnossa oleva 11mm pumppu riittää tuohon. Siis alle 400hp, tuskin yli kuitenkaan...
Lähtisin silti kokeilemaan 400 hepan ylitystä ja 6500 kierroksia ihan vain tuolla vakiolla 11mm pumpulla, mutta nuo 0.341:t suuttimet tulee kyllä silloin korvata suuremmilla.
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja jepu »

Tyhmien kysymyksien aika, onko 10mm ja 11mm syöttöpumpun määränsäätimillä mitään eroa?
Eli tossa mulla on 11mm ahh pumppu joka vuotaa ja ylimääräsenä olis vuotamattomat agr ja asv pumput, niin voiko kannen heittää tiivisteineen ja johtoineen suoraan paikoilleen vai vaihtaako vaan tiivisteet?
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja hatemi »

11mm pumpussa pidempi liikerata. Tiivisteet maksaa ebayssä 30€ joten ei kovin kallis investointi.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys

Viesti Kirjoittaja jepu »

hatemi kirjoitti:11mm pumpussa pidempi liikerata. Tiivisteet maksaa ebayssä 30€ joten ei kovin kallis investointi.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla

Selvä, kiitoksia.
Tiivisteiden vaihtoon siis.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Vastaa Viestiin