Neuvokaa uutta ja innokasta diesel virittäjää

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
kaasari
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 13:11
Paikkakunta: Oulussa

Neuvokaa uutta ja innokasta diesel virittäjää

Viesti Kirjoittaja kaasari »

Tuli hankittua -89 1.6TD (Garret T3) Caddy kakkos/harraste autoksi ja heti ollaan pihalla. Kone on rempattu, mutta myös "ruuvailtu"...eli pop off on jumitettu, syöttöjä rukatta (nyt kai aika "pienellä", kun ei muuta ku isolla väännöllä puske mustaa) ja ahtopaineruuvikin löytyy. Ruuvi oli ihan auki, eli vihelsi komiasti ohi hukkaportilta ilma...niin silti ahdot 0.8bar!?!? Laiton Turbosmartin boost tee:n paikoilleen (säätö minimissä) ja ahdot hetkessä 1.2-1.4bar. Tuossa Tee:ssähän on se ihan ohut pillireikä+jousi/kuula pidättämässä alkuahtoja, mut miksi se nakkas tuollaset ahdot vaikka ohi vihellystä ei ollenkaan? On ruuvi asennettu oikein päin. Pitäiskö niitä syöttöjä nostaa...kun ei tuo puske oikein mustaa. Miksi ei nosta tuolla normi bleedillä, mikä oli paikallaan yli 0.8bar? Voisko joku antaa jotku perus säädöt/niksit mistä lähtisin asiaa hakemaan? Haussa ois 1.0bar ahdot ja max väännöt.

Ps. Porasin äsken sen noin 1mm Boost Tee:n sisäänmeno kappaleen 1.5mm ja ahdot laski vähän. Siitä päättelinki että oisko parempi hommata joku rajapaineventtiili ahtojen säätöön...
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Neuvokaa uutta ja innokasta diesel virittäjää

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

kaasari kirjoitti:Tuli hankittua -89 1.6TD (Garret T3) Caddy kakkos/harraste autoksi ja heti ollaan pihalla. Kone on rempattu, mutta myös "ruuvailtu"...eli pop off on jumitettu, syöttöjä rukatta (nyt kai aika "pienellä", kun ei muuta ku isolla väännöllä puske mustaa) ja ahtopaineruuvikin löytyy. Ruuvi oli ihan auki, eli vihelsi komiasti ohi hukkaportilta ilma...niin silti ahdot 0.8bar!?!? Laiton Turbosmartin boost tee:n paikoilleen (säätö minimissä) ja ahdot hetkessä 1.2-1.4bar. Tuossa Tee:ssähän on se ihan ohut pillireikä+jousi/kuula pidättämässä alkuahtoja, mut miksi se nakkas tuollaset ahdot vaikka ohi vihellystä ei ollenkaan? On ruuvi asennettu oikein päin. Pitäiskö niitä syöttöjä nostaa...kun ei tuo puske oikein mustaa. Miksi ei nosta tuolla normi bleedillä, mikä oli paikallaan yli 0.8bar? Voisko joku antaa jotku perus säädöt/niksit mistä lähtisin asiaa hakemaan? Haussa ois 1.0bar ahdot ja max väännöt.

Ps. Porasin äsken sen noin 1mm Boost Tee:n sisäänmeno kappaleen 1.5mm ja ahdot laski vähän. Siitä päättelinki että oisko parempi hommata joku rajapaineventtiili ahtojen säätöön...
Nosta ahtoja syötöllä eikä millään venttilillä. Eiköhän se pakopesä ole jo valmiiksi liian ahdas.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Neuvokaa uutta ja innokasta diesel virittäjää

Viesti Kirjoittaja diffas »

Aito turbosmarttihan on rajapaine-venttiili. Bleedit on semmoisia mitkä viheltää ohi.
Semmoinen aito turbosmart kapistus on ihan hyvä nostaa painetta kyllä. Jonku vähä isomman
turbon tohon vois laittaa, niin sais oikeastiki enempi ilmaa.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Vastaa Viestiin