nissan cd 20 moottori

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
jäänisu
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2018, 22:25

nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja jäänisu » 12 Tammi 2018, 22:41

tervehdys kaikille.hyviä neuvoja vailla olisin nyt..elikkäs tommonen nissan sunny 2.0 dieseli on harrastusvälineenä.viime talvena alko ajot järven jäällä,alkuun aiva vakiona ja siitähän se "tuninki"vähä lähti lapasesta..mutta asiaan elikkä se turbotettiin ja menohan parani mukavasti,mutta tuli sellanen onkelma kun hukkaportin letku tulpattiin ja ahtopaine nousee n.yli 1bar niin moottori sammuu.pienemmillä paineilla pelaa ok.sammumisen jälkeen n.30 sek päästä lähtee käyntiin hyvin ja käy kunnolla..ajattelin ensin notta polttoaineen saanti vaikeuksia ja koitettiin sähkösellä siirtopumpulla,mutta ei auttanu asiaan.täysin mekaaninen syöttöpumppu ja ei mikään ahtopaineen mukaan säätyvä..jotta mitä perkulesta??vähä mietinnäs voiskos venttiilit jäädä hiukan auki kovemmalla ahtopaineella,ja niin kilahtanu ei ole,ainakaan vielä.

hatemi
Viestit: 459
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja hatemi » 14 Tammi 2018, 11:04

Haiskahtaa siltä että pakopaine estää venttilien sulkeutumisen. Tai mahdollisesti myös öljynpaine jää nostajiin eikä poistu sieltä riittävän nopeasti ja siksi jää venttiilit kantamaan. Tuota tapahtuu myös vanhempien 1.9tdi moottorien kanssa. Jäävät välillä rötäämään ja käyvät vajailla hetken aikaa hirveän savun saattelemana.

Lähetetty minun LG-H870 laitteesta Tapatalkilla

http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

jäänisu
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2018, 22:25

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja jäänisu » 19 Tammi 2018, 23:38

no joo kuuleri asennus valmis, hukkaportin letku takasin paikalleen,pakopainemittaria ja sitte paikallaan kaasuttelua ja eihän se hyvältä vaikuttanu :cry: .paikallaan kaasutellessa ahtopaine n0.6 ja pakopaine n.2.
mikä olis sellaanen välttävä ahto/pakopaine suhde? turbolta lähtevä pakoputki n46mm auton taakse asti suora ilman vaimentajia,ei taira paljoa auttaa jos vaihtaas isompaan? ja eikö perkule syöttöpumpun alta oikeen vmaisesta paikasta vuotanu vesiletku,noh jos sen jollain sais huomenna tilkittyä.sunnuntaina oliski sitte tän talven ekat jää kurvaalut :P

hatemi
Viestit: 459
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja hatemi » 21 Tammi 2018, 01:37

Yhtenä nyrkkisääntönä voitaisiin pitää että pakoset saa olla maksimissaan kilon yli ahtojen. Toki optimi olisi että ne olisivat aina alle ahtojen, mutta se taitaa vanhemman polven ahtimilla olla mahdottomuus. Tai sitten pitää ahdin mitoittaa reilusti yli tavoitteen.

Lähetetty minun LG-H870 laitteesta Tapatalkilla

http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

jäänisu
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2018, 22:25

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja jäänisu » 07 Helmi 2018, 21:09

no niin.turbo vaihdettiin tommoseen mersun vnt ahtimeen,suunta on oikia ja sillä nyt varmaan mennään.mutta nyt ei pidä kytkin enää millään,ekalla jää kerralla oli vakio 200mm massa levy ja se sitte vaihdettiin isompaan asetelmaan ja 225mm massa levyyn(toki olivat purkaamolta)mutta ei vieläkään pitoja..jos ostais vielä uuden225 levyn mutta en tiä auttaakahan sekään..putjetti pieni jotta jos olis hyviä/edullisia kikka kolomosia kytkimeen?

jäänisu
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2018, 22:25

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja jäänisu » 13 Maalis 2018, 22:50

No niin jääratakausi alkaa olla lopuillaan(kyyllä se vain mukavata on tuo jääautoolu :D ).kytkin alko pitämähän nissan 200sx asetelmalla ja omavalmiste sintteri levyllä.jäykempi takakallistuksen vakaaja ja tosi hyvät 16" piikkipyörät etehen,niin johan kulki hyvin.mutta nyt on tuon vnt turbon siipien säätö työn alla,tähän asti ollu vain yhdes asennos jenkatangolla(herää aika ylähällä).erellisen turbon hukkaportin painekellolla ajattelin kokeilla ohjausta,mutta kummastako,ahto vai pakopaineesta olis viisahinta ottaa ohjaus?ja nyt on ahto/pakopaine mittarien lähtö reiät n.1mm suuruisia ettei mittarit väpäjä,että jos niitten letkuista ottais t-haaralla,mutta pitääkö painekellolle olla isompi reikä?

jäänisu
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Tammi 2018, 22:25

Re: nissan cd 20 moottori

Viesti Kirjoittaja jäänisu » 18 Maalis 2018, 22:33

aa että.tänään loppu jääratakausi 2018,hyvillä mielin odottamaan seuraavaa kautta.laitoon siipien säädön painekellon säätymään ahtopaineella(sitä vielä hieno säädettiin tuolla jäällä) ja perkules että nyt alakas nissani liikkumaan,päästiin jo bemari ohituksia tekemäänki.ja mikä kaikkeen parasta,ykköskuski(ville14v)oppi ajamaan paljon paremmin tällä kaudella.ei se ny viä kumminkaa iskälle pärjää :D

Vastaa Viestiin