Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Turbot, Remmiahtimet, Tuplaturbot, Remmiturbot,Kemiallinen ahtaminen jne.
Sami R
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 13:14
Paikkakunta: Joensuu

Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Itsellä kyseinen ahdin avb passatissa, jonka tehot jäi 220hv tasolle.(ei tosin ole säädetty penkissä kuin kerran) Ahto paine 1.85bar ja pakopaine 2.5bar.

Autossa iso keula cooleri, firad +80 suuttimet, 2.5" ahto/pakoputkisto, 130pd imusarja,4bar map , egr delete, eli normi muutokset. Nokka akseli ja kansi vakiot.
Kysymys kuuluukin että kannattaako autoa lähteä jatkojalostamaan tällä samalla ahtimella, vai vaihdanko suoraan tilalle gtb2260vk ahtimen ja mahdollisesti nps:n virinokan. Mieli tekis kuitenkin päästä n 250 hv tasolle mahdollisimman pienillä savuilla.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Taitaa olla nuo kuoret maksimoitu, vaik voisin kuvitella että tulisi voimaa lähemmäksi 240 tolla setupilla. Lähtisin ihan suoraan päivittää johku gtb2260 malliseen, se on vaan niin monessa kokoonpanossa todetty hyväksi.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Mitä näyttää n75:n pulssisuhde huipputehon kierroksilla? Jos siivet ovat aivan levällään, niin paha lähteä enää parantamaan, vaan pakopuoli jää pullonkaulaksi.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Tai VNT-tanko säädetty pieleen.

Itse ehdottomasti etsisin tuon setupin rajat ensiksi. 2260VK on kuitenkin vähän ongelmallinen asentaa pitkittäiseen, tekee vakio ilmanputsarin kotelon kanssa tosi tiukkaa.

Joillakin toimii noi hybridit ja toisilla ei. Eikä edes ole välttämättä ohjelmoijasta ja turbon tekijästä kiinni. Kukas sitä on ohjelmoinut / säätänyt?
Sami R
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 13:14
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

N 75 pulssisuhdetta en juuri nyt pääse katsomaan,kun auto on tallissa lumikinosten takana,epäilisin kuitenkin että siivet on auki parhaan tehon kohdalla,pitää kahtoo kun otan auton taas keväällä ajoon.

Autoa on säätänyt tdi freak,säätämisen yhteydessä piti vnt tankoa ruuvata kiinni päin,itse kun asensin turbon ensimmäistä kertaa autoon niin avasin siipiä,kun pakopaineet oli "tehtaan" jäljiltä muistaakseni noin 4bar.
Olisko järkevää vaihtaa nps bolt on virinokka, ja käydä sitten penkissä uudestaan,näkyisellään savuttaa liikaa omaan makuun,eli vissiin ilmaa tarvitseis lisää koneeseen.

Onko foorumilaisilla omakohtaisia kokemuksia tästä ahtimen riittävyydestä pitkittäiskoneessa,fin turbon sivuillahan on että 240-260 mutta näin äkikseltään tuntuu aika kovalta lupaukselta...
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

No jos se on Artun säätämä, niin tanko on säädetty just kohalleen.

Kyllä tuo virinokka auttaisi, mutta ei tuon kokoonpanon pitäisi sitä vielä vaatia.
Sami R
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 13:14
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fin Turbon GT1856v+ kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Joo en itsekkään epäile Artun ammattitaitoa, joku muu asia tässä nyt vaan ei toimi...
Vastaa Viestiin