1.9pd turbon valintaa

Turbot, Remmiahtimet, Tuplaturbot, Remmiturbot,Kemiallinen ahtaminen jne.
teme69
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Elo 2014, 11:32
Paikkakunta: _HKI_

1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Tuolla jo porttaus keskustelun yhteydessä aihetta hieman sivuttiinkin mutta laitoin nyt ihan oman topicin pystyyn.

Moottorina pitkittäin asennettu 1.9 PD130 (AVF), suuttimet firad +120%, iso keulacooleri, nokka-akselista perusympyrää hiottu pienemmäksi ja ahdistimena toimii BV43. Nyt olisi tarkoituksena löytää sopiva ahdin n.300hv tehoille. Perus GTB2260VK oli ensin ajatuksissa mutta ilmeisesti löytyy parempia vaihtoehtojakin? Esim. Borg warner s200v nousi esiin mutta siitä löytyy aika rajoitetusti tietoa.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Taitaa lähes kaikki s200v:t olla liian pienellä kompurasiivellä, joten modausta vaatisi. Jos 300 hp riittää, niin etsisin ennemmin sen 2260vk:n.
teme69
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Elo 2014, 11:32
Paikkakunta: _HKI_

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Saman käsityksen tuosta s200v:stä sain mutta ei se modaamisen tarve sitä sulje pois laskuista. Jos jostain vain löytyisi vähän tarkempia tietoja kyseisestä ahtimesta ja siihen sopivista isommista kompurasiivistä. Sitten on tietysti s300v mutta taitaisi jo vaatia toisen pienemmän puhaltimen kaveriksi että alakierroksilla olisi yhtään henkeä?
Jos 300 hp riittää
Ei kai mikään riitä(?) mutta tuohon voisi hetkeksi tyytyä =) Ajatuksena on vertailla mitä eri vaihtoehtoja about samalla rahalla (+/- joitakin satasia) ja vaivalla on saatavilla. Jos VK olisi lähempänä bolt on ratkaisua niin en miettisi hetkeäkään mutta sen sovittaminen kuitenkin vaatii pitkälti samat muutokset kuin melkein mikä tahansa muukin ahdin.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

S200V (vs. GTB2260VK)

Pakosiiven jättö 56mm (vs. 45mm)
Kompuran otto 44.5 tai 46mm (vs. 44.5mm)
Kompuran jättö 67mm (vs. 60mm)

Päivitys kompuraksi suosittelen jotain n. 50-51mm otolla ja 71-76mm jätöllä olevaa siipeä. Ois aika passeli siipi aina tuonne 400hv tehoihin asti.
teme69
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Elo 2014, 11:32
Paikkakunta: _HKI_

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Tämä oli erittäin hyödyllinen tieto, kiitoksia! Tuonne varmaan saisi soviteltua kompurasiiven jostain Bullseye Power S250 sarjalaisesta? Ainakin 50/70mm kokoisena näyttäisi olevan niissä.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Aika hurjat 55 lbs/min luvattu maksimivirtaukseksi tuolle bullseyn 50mm otolla olevalle siivelle. Vakio BW:n saman kokoinen siipi virtaa kuitenkin vain sen 43 lbs/min. Perstuntumalla vois sanoa, että ihan sopivan kokoinen siipi. Mitään karttojahan tuolle turbiinille, eikä kompuralle ilmeisesti ole saatavilla, niin arvailuksi (kokeiluksi) menee.
Volkkariku
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Marras 2014, 19:24
Paikkakunta: Raahe

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja Volkkariku »

Mihin hintaan luopuisit tuosta bv43:sta uuden ahtimen löytymisen jälkeen? ;)
teme69
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Elo 2014, 11:32
Paikkakunta: _HKI_

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Pitää vähän tutkia missä kunnossa se on että kehtaako edes laittaa myyntiin. Mitään vikaa ei ole toistaiseksi havaittavissa mutta aika äärirajoille venytettynä se on tuolla nykyisellä softalla kuitenkin ollut. Laitan ilmoitusta kunhan projekti tästä etenee.
Volkkariku
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Marras 2014, 19:24
Paikkakunta: Raahe

Re: 1.9pd turbon valintaa

Viesti Kirjoittaja Volkkariku »

Tattis, itselläni on vielä niin lähtökuopissa tämä tehon lisääminen :D
Vastaa Viestiin