Garrett T15 -> GT15

Turbot, Remmiahtimet, Tuplaturbot, Remmiturbot,Kemiallinen ahtaminen jne.
jampeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 18:12

Garrett T15 -> GT15

Viesti Kirjoittaja jampeli »

Moi

Minulla on fiat uno fire 0.999cc kone turbotettuna fiat 600sessa. aikaisemmin oli turbona Garrett T15 painesiipi ~34mm pako ~33mm , pakopuolen ar 34, nyt vaihdoin GT15 paine 38mm pako ~36mm ar47. Ennemmin alkoi ahtamaan hyvin jo 2000rpm paikkeilla (0,6bar ahdot) , uudella turbolla alkaa noin 2000rpm ahtamaan vähän ja vasta 5000rpm on 0.5bar. onko tosiaan pakopesä liian iso vai missä vika.

Kuva

Kuva

Ei ole dieseli moottori ,mutta aattelin täällä olevan hyvin tietoa turboista :)
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Garrett T15 -> GT15

Viesti Kirjoittaja Markus L »

GT15 ahtaa aika laiskasti alakierroksilla 1.9 TDI:ssäkin. 0,5 bar @ 5000 rpm kuulostaa litraisessa koneessa silti tosi matalalta. Kai tarkistit ennen asennusta, ettei hukkaportin läpässä ole vuotoa? Jos läppä pitää, niin kannattaa testata lukittaa se kiinni ja kokeilla, alkaako ahtaa paremmin.
jampeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 18:12

Re: Garrett T15 -> GT15

Viesti Kirjoittaja jampeli »

Oli lukittuna rautalangalla ja letku kalvolle tukittuna. Läppää ei tullu kauheen tarkasti katottua kun oli uusi käyttämätön ahdin.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Garrett T15 -> GT15

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Rajumpaa nokkaa sitten koneeseen, niin alkaa herätä.
jampeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 18:12

Re: Garrett T15 -> GT15

Viesti Kirjoittaja jampeli »

Ei tota saanut heräämään kunnolla oikein mitenkään , vaihdoin T15 takaisin. Hukkaportin läppä ei vuotanut. Kuinkahan toimisi jos Gt15 ottaisi kompura puolen ja laittaisi T15seen. Meneekö pakopaineet vaan pahemmaksi ?
Vastaa Viestiin