seat tdi ahu

Täällä voit esitellä Diesel -projektisi ja kommentoida muiden projekteja.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja Markus L »

VR6:n vakiolevy kestää.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Itseasiassa tuo 420Nm on SRE:n omalla vahvistetulla massalevyllä. Perus kytkinlevyllä luvataan vaan 390Nm. Todellisuudessa kestää millä tahansa levyllä yli 500Nm väännöt.
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Kuten Markus tuossa jo sanoikin, niin vr6:n levy on hyvä valinta. Itselläni aivan perus LUK:n levy motonetistä ostettuna.

Tulevalla kaudella olisi tarkoitus hakea heikkoa lenkkiä joko kytkimestä tai vaihdelaatikosta abaut 700Nm väännöillä. :roll:
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Hemmetin iso kiitos.

Heliksistä tuli hinta myös. HD versio maksaa alta 400 euroa.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja Markus L »

zamppa kirjoitti:Kuten Markus tuossa jo sanoikin, niin vr6:n levy on hyvä valinta. Itselläni aivan perus LUK:n levy motonetistä ostettuna.

Tulevalla kaudella olisi tarkoitus hakea heikkoa lenkkiä joko kytkimestä tai vaihdelaatikosta abaut 700Nm väännöillä. :roll:
Kyl sen vaihteiston saa ekana hajalle. T: Tietäjä.
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Millaisillahan spekseillä (lähinnä minor luvut kiinnostaisi) tämä alkuperäinen kkk turbo lienee.
Irti kirvoittamalla se selviäisi tietysti mutta kun :oops:
130 hp sille luvataan monessa lähteessä max.
Mutta kun minulla olisi jotakin pieniä ahtimia itselläni että tiedossa niin olisi jotakin lähtökohtaa johon verrata.
Arvaan että turbiinisiiven lähtö on 32 mm. :lol:
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

:lol:
Mitenhän ecu valikoimaa mahtaa löytyä jos ottaa ja hajoaa.
Integroidun mapin vikaherkkyys myös kiinnostaa. Onkohan helppo vaihdella.
Vakio mappi taisi olla 1,5 bar ylipaineelle.
Ilmeisesti kuitenkin vähemmän murheita ecujen kanssa.
:lol:

Takapyöränlaakeri ja kallistuksenvakaajan yhdystankot pitää vaihtaa.
Alustakin on kuin keinulauta. Alemmas en autoa halua mutta muutamia vaihtoehtoja on nurkissa josko voisi soveltaa ja saada vähän jämäkämmän.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Voithan sä johdottaa/vaihtaa ecuun "isomman" map anturin.

Mulla siirty jetasta alusta toledoon. Sama autohan se on niin sopii kun nenä päähän. Meinaan jos sattuu jotain mk2 alustan osia olee ni käyttää niitä jos niistä saisi vähän tukevuutta lisää. Olisi tollaseen muuten vahvikehitsatut ja puhalletut ja pulverimaalatut etutukivarret. On mulla vielä etuakselikin tallessa ja jotain muuta osaa. Etuakselihan on mallia G3 ja tukivarret G2.

Nii ja nythän mä muistin et mulla olisis halvalla toledoon vartavasten teetetty laadukan välijäähdytin. Ainoo miinus on pieni lommo yhdessä reunassa, muttei menoa haittaa.
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Thäänks infopläjäyksestä että osatarjouksista.
Minulla on nyt menollaan persaukiracing. Nolla euroa tilillä :lol:
Fiatin etutolpat taitaa tulla ja tein kynätolpat taakke.
Käyn vielä kaivamassa gralesta tojotan kynät irti ja katon josko ne sopesis eteen paremmin.
Pitää muistaa ottaa myös uunon takaiskarit joista napsaisen alakiinnikkeen tein tolpille.

Takana olikin melkolailla uudet iskarit. Suojakumit tottatoki oli täysin säpäleinä joten tartten uudet. En kehtaa rikkoa tein tolppia ja volkkarin kumit kerta sopii niihinkin.

Jos ti alusta toimii niin tässähän joutuu vielä nokivasaralla radalle :mrgreen:
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Etuiskarien yläpäistä.
Löytyy sellattis versioita (jostakin toisesta sakusta bolt on) jossa iskarin varsi kääntyisi tolpan mukana.
Vai käännänkö kylmän viileästi painelaakerin toisinpäin.
Narisee niin perinjulmetusti kynätolpilla jos ei käänny mukana :lol:
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Ainahan vag-konsernin vehkeissä iskarinvarsi kääntyy tolpan mukana :|
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

No nyt ainakin toinenpuoli kääntyy.
Aika kertoo kuinka kestää.
Truuttasin sohloon iskariin lisää mujua. Toivottavasti ei tullu liian täyteen/jäykkä :mrgreen:

Jos ei muuta niin askartelen pherssonin yläpäähän teräslevyn jonka pulttaan koriin kiinni.
Lancian yläkiinnike olisi todella kätevän pieni mutta ei kestä ilman lisätukea.
Tojotan iskari sopisi pienellä modilla olkavarteen.
Mutta tojotan uniball yläpäitä en löytäny. Ne voisi sopia koriin kiinni parin reijän saattelemana.

Kattelen mitä mahtaa olla mk1 toledon akselimassat... jos löydän.
Muistaakseni kaikki jouset mitä mulla on niin 8kg/mm. Liian jäykkä siviiliajoon, tai entiiö.
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Mites kun tuntuu kulutus lisääntyneen 5 pyttyisen suuttimilla vs vakiot.
Ainakin litra sataselle enempi menisi.
Ei se mielestäni sauhuta sen enempiä mitä ennen suutinten muljausta.
Tosin aukeamispaineeksi sain kaikkiin 5 pyttyisen suuttimiin n.170 bar. Joo se on liian vähän muttaku en joutanu ruuvaamaan sen enempiä ja ajattelin josko mittari näyttää vaan väärin ja seli seli seli... :oops:

Kannattaisiko muljata painetta suuttimilla vähä ylemmäs kulutuksen pienentymisen toivossa :lol:
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Avautmispaineet 220bar ja ennakot kohdalleen.
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Mitä olen mittaillu ni aika hyvin osaa pumppu käännellä itsekin ajoitusta. Tarkkoja lukuja ei ole heitellä mutta kylpä sekin siittä selviää jahka pääsen sorvin ääreen taas syksyllä, jos pääsen :lol:

Olikos 5 pyttyisessä ael (tai vastaava) koneisessa isompi mäntä nestepäässä vs ahun 10 mm.
jaketech
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja jaketech »

PehmoLelu kirjoitti:Mitä olen mittaillu ni aika hyvin osaa pumppu käännellä itsekin ajoitusta. Tarkkoja lukuja ei ole heitellä mutta kylpä sekin siittä selviää jahka pääsen sorvin ääreen taas syksyllä, jos pääsen :lol:

Olikos 5 pyttyisessä ael (tai vastaava) koneisessa isompi mäntä nestepäässä vs ahun 10 mm.
volvon D5252T on 11mm nestepää. moottoriha on sama ku AEL, en sitte tiiä onko volvoon laittettu isompi nestepää.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja diffas »

Vaikka pumppu osaa säätää ite ajoitusta, niin avautumispaineiden kannattaa olla isompi isoilla suuttimilla. Silloin ruiskutus alkaa korkeamalla ja optimi paineella, sitä kautta parempi palaminen ja vähempi kulutus.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: seat tdi ahu

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Tietääkseni vw:n ja volvon pumpuissa on sama nestepää, mutta volvossa on pitempi isku.
Vastaa Viestiin