Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Kaikki yleinen keskustelu.
tuoppi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Tammi 2015, 08:45
Paikkakunta: EeKoo

Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Mietin minne laitan ja teenkö kaksi ketjua mut menkööt samaan.

Ensin, HX50, toimii hyvin ei fuskaa öljyä ym. Mutta melkoinen päittäisvälys löytyy.. aika vähän ajettu ahdin vasta että ei pitäs kyllä olla vielä. Susidieselin/raktorin sarjassa kiinni. Pakopaineko tuon aiheuttaa? "valuvika"? Mitä se tekee kohta, siivet kiinni pesiin? räjähtää koko apska? Tuuttaa öljyt vääriin paikkoihin..?

Toinen asia, kone käy toisinaan "räpättävästi" kevyellä kuormalla, joutokäyntikierroksillakin ilmenee muttei ihan niin selvästi kuin kevyellä kuormalla. Voimaa on, toimii muuten hyvin, lapun lyö lattiaan niin vetää hyvin ja tiukalla kuormalla "räpätystä" ei huomaa ollenkaan, käy hyvin. MIkä sen voi aiheuttaa, kun ei aina esiinny, toisinaan saa ajella pitkäänkin ettei mitään, sitten se jossain vaiheessa alkaa.
Kuvitelkaa kun 6 koneesta avaa hitusen yhtä suutin putkea, tai että ihan hitusen saa ilmaa polttoaineeseen, alkaa sellanen pikkunen "päpättävä" käynti, pientä käyhää putkesta epätaisaisesti pössäytellen. Kuin pullinkikoneet jotka ajaa tyhjiltään takas radan reunaa hiljakseen puoli kierroksilla, ne päpättää vähän samaan tapaan.

Tää ei oo pullinki kone, mutta isommat suuttimet on, ajoitus on aiemmalla jne. Voiko tuo aikainen ajoitus tehdä sen? Miksi olisi vain toisinaan?
Mietittiin jos venttiilin välykset, tai jonkun venan vika, mutta sekin kait pitäs olla koko ajan. Kun ei ole..
Mietittiin josko kansipahvi, vuotas pyttyjen kesken jostain, öljyt ja nesteet on erillään, nestettä ei hävitä, ei vuoda ulos, ahdot nousee ja kone peuhaa hyvin, ei kupli paisarissa jne. joten kansipahviinkaan ei uskois, ja kait senkin pitäs tehdä kaiken aikaa.

Polttoaine linjat käyty läpi, uusia kuparirikkoja, uusia letkuja, uudet suodattimet, ei vuotoja, ei kyllä mistään pitäs saada ilmaa ja jos sais niin luulis ettei ois vetoja, mutta kun on. Toimii muuten hyvin.

Todella mystinen "vika" joka lähinnä vain ärsyttävä räpätys, toisinaan. Kun ei oo ees aina niin sillä tuntus että "vika" eikä ominaisuus. Suuttimet on tiukalla, ei vuoda, uudet, toimii. Just vasta penkissä olleet. Pumppu just vasta penkissä ollut ja pitäs olla ihan tikissä. Siirtopumppu käyty läpi ja toimii moitteitta.

Alkaa loppua ideat.. :/ Voisko tuo ahtimen päittäinen aiheuttaa? pienessä vedossa jotain 0.2-0-7 ahtoa, pakoset siinä lähes samoilla korvilla, kun välystä, alkas "väpättää" ees takas tms? Ahtaa sen 2.3 bar max, pakoset käy 2 "pahimmillaan" Mutta tosiaan osakuormalla ja kevyellä ei oo ahtoa juuri ollenkaan johtuen siitä että ahdin on hiukan liian iso. Yläkierroksilla tosin 2500 räyhää sitten aika muikeasti, mutta jo 2000 tippuessa alkaa selvästi loppua puhallus, kumpi se nyt on sitten sakkaa vai tukehtuu, joka tapauksessa hitusen pienempi olis parempi. Toki tuon välyksen takia varmaan vaihtuu kohta muutoinkin...

Mutta tää päpätys.. ideoita?
tuoppi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Tammi 2015, 08:45
Paikkakunta: EeKoo

Re: Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Tähän löyty jo syyt/selitykset, jotta älkää suotta enää enempää arvailuja/vastauksia laitelko ;)

Nyt se pelaa.
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Noooh? :roll:
tuoppi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Tammi 2015, 08:45
Paikkakunta: EeKoo

Re: Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Sivuston mallin mukaan; ei helvetissä sitä nyt tänne kerrota vaikka tiedettäisiinkin.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Ahtimen päittäisvälys / "räpättävä" käynti

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Hyvä asenne. Pidä toi.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin