Sivu 2/3

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 23 Maalis 2015, 19:02
Kirjoittaja Laatokka
Ecun päärelettä veikkaisin. Ei vaan datasta löytynyt paikkaa tai releen numeroa. Kytkykaaviossa oli nimellä ignition main circuits relay. Eli vastaava kuin Dieselin 109-rele. Tai voi sieltä olla vaikka virtalukon pohja/johdot paskana, ei olisi eka kerta.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 17:29
Kirjoittaja mikspitäävirittää
Veli tossa vähän purki autoa kun vika oli päällä.
Sanoi että kun tuohon releen päähän sormella napauttaa niin ongelmat loppuu siihen.
Vaihdoin tänään ecun releen, toivon syvästi että ongelma oikeasti on siinä, muuten alkaa olla paha.
Auto ei lähteny käyntiin kahtena viikonloppuna peräkkäin ja vika oli päällä lähes koko ajan.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 17 Huhti 2015, 19:37
Kirjoittaja mikspitäävirittää
Ecun rele vaihdettu, auto toiminut ongelmitta 1000km/2 viikkoa.
Seurataan tilannetta.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 20:21
Kirjoittaja caddyman
Käykö mk1 koriin mistä kaikista vag konsernin autoista ratti suoraa boorille?

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 22:14
Kirjoittaja Laatokka
Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:54
Kirjoittaja Antsa
Mk1 golf/jetta on tehtaalta ainakin pienellä boorilla, ja siihen saa myös isoboori adapterin.

joten melkeen kaikki konsernin ratit käy.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 11:07
Kirjoittaja jaketech
Laatokka kirjoitti:Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.
16,5mm tai 25,5mm.

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... Volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 30 Elo 2015, 21:05
Kirjoittaja caddyman
Juuh. Tuli golffiin jännä vika. AGR koneella ja isommilla suuttimilla varustettu golffi porsi koneen kannakkeen ja seiso 3kk. Nyt vaihoin kiinikkeen ja ahtoputken siinä ohessa. Testilenkkillä ei ongelmaa kaikki toimi, auto seiso tyhjäkäynnillä n.7min ja sen jälkeen kun lähin ajamaan alko räpättää ja sammu.. Hinaamalla pihaa ja kattomaan että ajotus ok.. ja käyntii.. Lähti käyntii mutta ennakko päin persettä. Puhaltaa harmaata ja "kalkattaa" tamanomaisesti niikuin oisi ennakkoa liikaa... Jakopää tehty joulukussa ja ajettu n. 20tkm. Hihna kireä. Missä on syy?

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 31 Elo 2015, 11:32
Kirjoittaja dmn
Suutin vuotaa?

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 31 Elo 2015, 16:22
Kirjoittaja caddyman
Kone tärstää astetta vaille vitusti käynistäessä.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 31 Elo 2015, 19:09
Kirjoittaja JMH
Ajoitus ok, mutta ennakko päin persettä???

Siis jos nyt oikein ymmärsin, niin jako on kohdillaan? Pumpun pyörä on voinut kyllä pyörähtää akselilla, kun kiilaahan siellä ei taida olla. Moottori kyllä "räpättää" ja savuaa jos pumppu on myöhäisellä ja nakuttaakin voi, kun syttymisviive kasvaa.

Käynnistäessä täristää, kun ei jaksa käynnistyä, mutta moottori tuottaa kuitenkin momenttia. Momentin suunta muuttuu jatkuvasti, ja siitä tuo tärinä.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 01 Syys 2015, 06:53
Kirjoittaja caddyman
Niin kyllä. Eli jakopään ajotukset ok mutta pumppu on aika paljon eellä...

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 00:34
Kirjoittaja JuhoL
Mistähän näistä Vw moottoreista tunnistaa että mikä versio on kyseessä?

Oon nylkeny tässä yhen 1,9L suoraruiskun ja Ei oo mitään kovin tavanomaisia tunnistus keinoja käytettävissä, esim auto puuttuu ympäriltä ja pumppukaan ei taija olla vakio...

Kannentiivisteitäkin on näköjään 1,9 suoraruiskuun useita. :|
Siis paksuudet tiedetään mutta kanava eroja.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 14:07
Kirjoittaja Markus L
Jakopään kopassa ja koneen takaosassa dekkipinnan alapuolella on tarrat, mutta yleensä merkinnät ovat kuluneet pois. Onko kone apuakselilla vai ilman? Siitä on hyvä lähteä rajaamaan vaihtoehtoja.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 16:28
Kirjoittaja JukkaA
Jos vesipumppu on jakohihnalla niin silloin sopii kaikki 1.9tdi kannentiivisteet ristiin. Toki eri tiiviste sitten jos on 81mm poraus, toki silloin se on 2.0tdi. Ei oo väliä tiivisteen puolesta onko jakajapumppu vai pumppusuutin kone

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 18:00
Kirjoittaja zamppa
Höpsis Jukka. Vertaileppa tiivisteitä. Pumppariin omansa ja jakajapumpullisiin kumpaankin tyyppiin omansa.

Laita Juho kuva koneesta niin tunnistetaan se.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 23:05
Kirjoittaja JuhoL
https://goo.gl/photos/16dBiKztWXsptm4n8" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/nGjkoHsoqdUx4kLf9" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/yDgFNBo9cQEGQama7" onclick="window.open(this.href);return false;

Ompa kameramies ollu ahkera kun en mittään muita kuvia löytänny. Noista nyt mitään selvää saa.

En oo minkään näkösiö tarroja/tyyppikilipiä/valunumeroita havainnu jotka helpottaas. Vakiota 1,9L tässä nyt ei ole oikein kun lohko, kampi ja öljypumppu. Jakopään koppaa ei ole, vesipumppu on jakoremmillä, ei apuakseleita.
Onko öljyruiskut kaikissa samalla puolen? Vai onko se 81mm reikäsen lohkon juttuja?

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 07:18
Kirjoittaja JukkaA
Oispa kiinnostavaa nähdä tarkka kuva männän laesta. Kertoisi aika paljon palotapahtumasta...

Mielestäni öljyruiskut on aina samalla puolella.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 10:47
Kirjoittaja hatemi
Öljyruiskut on aina samalla puolen, mutta osassa ne on pikkuisen erilaiset. Ruiskut ja männät pitää täsmätä.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 11:30
Kirjoittaja JuhoL
Männät ja ruiskut kyllä passaa tässä toisiinsa.
Puskaradiossa joku huikkas että olis IV golffisa tuommonen patti. Tiijäpä tuota...

Koitampa jos muistas ihan kameran kans operoida moottorin ympärillä. Mistä mää nyt kuvan otan siitä jotta vois tunnistaa?
Palotapahtumas nyt ei mitään oikein erikoista oo. Ennakko nyt aivan liian aikanen ollu koko ajan. Sittten aika lyhyelläkin tyhjäkäynnillä saa nokia lakeen kiinni aivan riittävästi. Ei tällä oikein kunnon pidolla päästy kähisemään niin ei oikein ole dataa kunnon rääkistä.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 15:45
Kirjoittaja Markus L
ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 18 Joulu 2016, 09:15
Kirjoittaja JukkaA
Mitä väliä sillä moottorikoodilla jos ne käytännössä aika sama kone? Osat sopii 99% ristiin.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 18 Joulu 2016, 12:06
Kirjoittaja p0wer
Markus L kirjoitti:ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.
Pumppariin jos laittaa ALH/AGR/AHF -tiivisteen, niin alkaa öljyt sekottumaan veden sekaan. Jakarin kannella ja pumpparin alakerralla käy kumpikin tiiviste.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 29 Joulu 2016, 23:28
Kirjoittaja JuhoL
https://goo.gl/photos/mVECvwTnEnZx6TZn7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/NcYUYe7bfZPe1wK87" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/W4EsxEzudL6MaPFaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko jakopään osat ristiin käypäsiä?

Ei vissiin ole mäntiä tuolle isommalle poraukselle joissa öljyruiskut osuis kohalleen?
Kaivan nyt kolot näihin mitä nyt hommasin. Pisti vain silimään että vanhoissa männissä oli ruiskut samalla puolen kampea kun tässä minun moottorissa, mutta erisivulla ja uusissa taas eripuolen kampea.

Tässähän on siis 81mm poraus.

Re: Yleistä pörinää.

Lähetetty: 31 Tammi 2017, 11:53
Kirjoittaja JukkaA
Joo jakopäät sopii ristiin ALH, ASV, AHF ja AGR.

Mielenkiintoinen tuo moottorin kiinnityspiste, itseasiassa voi olla ihan hyväkin.

Onko tuo fluid damper toi kampiakselin pään hihnapyörä?

Kuva