Yleistä pörinää.

Kaikki yleinen keskustelu.
Laatokka
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja Laatokka » 23 Maalis 2015, 19:02

Ecun päärelettä veikkaisin. Ei vaan datasta löytynyt paikkaa tai releen numeroa. Kytkykaaviossa oli nimellä ignition main circuits relay. Eli vastaava kuin Dieselin 109-rele. Tai voi sieltä olla vaikka virtalukon pohja/johdot paskana, ei olisi eka kerta.

mikspitäävirittää
Viestit: 28
Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja mikspitäävirittää » 04 Huhti 2015, 17:29

Veli tossa vähän purki autoa kun vika oli päällä.
Sanoi että kun tuohon releen päähän sormella napauttaa niin ongelmat loppuu siihen.
Vaihdoin tänään ecun releen, toivon syvästi että ongelma oikeasti on siinä, muuten alkaa olla paha.
Auto ei lähteny käyntiin kahtena viikonloppuna peräkkäin ja vika oli päällä lähes koko ajan.

mikspitäävirittää
Viestit: 28
Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja mikspitäävirittää » 17 Huhti 2015, 19:37

Ecun rele vaihdettu, auto toiminut ongelmitta 1000km/2 viikkoa.
Seurataan tilannetta.

caddyman
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: Mantsi

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja caddyman » 25 Kesä 2015, 20:21

Käykö mk1 koriin mistä kaikista vag konsernin autoista ratti suoraa boorille?
Miedoista juomista pirtu on paras.

Laatokka
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja Laatokka » 26 Kesä 2015, 22:14

Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.

Antsa
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Heinä 2013, 16:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja Antsa » 14 Heinä 2015, 09:54

Mk1 golf/jetta on tehtaalta ainakin pienellä boorilla, ja siihen saa myös isoboori adapterin.

joten melkeen kaikki konsernin ratit käy.

jaketech
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja jaketech » 15 Heinä 2015, 11:07

Laatokka kirjoitti:Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.
16,5mm tai 25,5mm.

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... Volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;

caddyman
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: Mantsi

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja caddyman » 30 Elo 2015, 21:05

Juuh. Tuli golffiin jännä vika. AGR koneella ja isommilla suuttimilla varustettu golffi porsi koneen kannakkeen ja seiso 3kk. Nyt vaihoin kiinikkeen ja ahtoputken siinä ohessa. Testilenkkillä ei ongelmaa kaikki toimi, auto seiso tyhjäkäynnillä n.7min ja sen jälkeen kun lähin ajamaan alko räpättää ja sammu.. Hinaamalla pihaa ja kattomaan että ajotus ok.. ja käyntii.. Lähti käyntii mutta ennakko päin persettä. Puhaltaa harmaata ja "kalkattaa" tamanomaisesti niikuin oisi ennakkoa liikaa... Jakopää tehty joulukussa ja ajettu n. 20tkm. Hihna kireä. Missä on syy?
Miedoista juomista pirtu on paras.

dmn
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Marras 2012, 10:22
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja dmn » 31 Elo 2015, 11:32

Suutin vuotaa?

caddyman
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: Mantsi

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja caddyman » 31 Elo 2015, 16:22

Kone tärstää astetta vaille vitusti käynistäessä.
Miedoista juomista pirtu on paras.

JMH
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Marras 2014, 22:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JMH » 31 Elo 2015, 19:09

Ajoitus ok, mutta ennakko päin persettä???

Siis jos nyt oikein ymmärsin, niin jako on kohdillaan? Pumpun pyörä on voinut kyllä pyörähtää akselilla, kun kiilaahan siellä ei taida olla. Moottori kyllä "räpättää" ja savuaa jos pumppu on myöhäisellä ja nakuttaakin voi, kun syttymisviive kasvaa.

Käynnistäessä täristää, kun ei jaksa käynnistyä, mutta moottori tuottaa kuitenkin momenttia. Momentin suunta muuttuu jatkuvasti, ja siitä tuo tärinä.

caddyman
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: Mantsi

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja caddyman » 01 Syys 2015, 06:53

Niin kyllä. Eli jakopään ajotukset ok mutta pumppu on aika paljon eellä...
Miedoista juomista pirtu on paras.

JuhoL
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:57
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JuhoL » 16 Joulu 2016, 00:34

Mistähän näistä Vw moottoreista tunnistaa että mikä versio on kyseessä?

Oon nylkeny tässä yhen 1,9L suoraruiskun ja Ei oo mitään kovin tavanomaisia tunnistus keinoja käytettävissä, esim auto puuttuu ympäriltä ja pumppukaan ei taija olla vakio...

Kannentiivisteitäkin on näköjään 1,9 suoraruiskuun useita. :|
Siis paksuudet tiedetään mutta kanava eroja.
:|

Markus L
Viestit: 388
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Noki-a

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja Markus L » 16 Joulu 2016, 14:07

Jakopään kopassa ja koneen takaosassa dekkipinnan alapuolella on tarrat, mutta yleensä merkinnät ovat kuluneet pois. Onko kone apuakselilla vai ilman? Siitä on hyvä lähteä rajaamaan vaihtoehtoja.

JukkaA
Viestit: 834
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 16 Joulu 2016, 16:28

Jos vesipumppu on jakohihnalla niin silloin sopii kaikki 1.9tdi kannentiivisteet ristiin. Toki eri tiiviste sitten jos on 81mm poraus, toki silloin se on 2.0tdi. Ei oo väliä tiivisteen puolesta onko jakajapumppu vai pumppusuutin kone

zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja zamppa » 16 Joulu 2016, 18:00

Höpsis Jukka. Vertaileppa tiivisteitä. Pumppariin omansa ja jakajapumpullisiin kumpaankin tyyppiin omansa.

Laita Juho kuva koneesta niin tunnistetaan se.

JuhoL
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:57
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JuhoL » 16 Joulu 2016, 23:05

https://goo.gl/photos/16dBiKztWXsptm4n8" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/nGjkoHsoqdUx4kLf9" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/yDgFNBo9cQEGQama7" onclick="window.open(this.href);return false;

Ompa kameramies ollu ahkera kun en mittään muita kuvia löytänny. Noista nyt mitään selvää saa.

En oo minkään näkösiö tarroja/tyyppikilipiä/valunumeroita havainnu jotka helpottaas. Vakiota 1,9L tässä nyt ei ole oikein kun lohko, kampi ja öljypumppu. Jakopään koppaa ei ole, vesipumppu on jakoremmillä, ei apuakseleita.
Onko öljyruiskut kaikissa samalla puolen? Vai onko se 81mm reikäsen lohkon juttuja?
:|

JukkaA
Viestit: 834
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 17 Joulu 2016, 07:18

Oispa kiinnostavaa nähdä tarkka kuva männän laesta. Kertoisi aika paljon palotapahtumasta...

Mielestäni öljyruiskut on aina samalla puolella.

hatemi
Viestit: 465
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja hatemi » 17 Joulu 2016, 10:47

Öljyruiskut on aina samalla puolen, mutta osassa ne on pikkuisen erilaiset. Ruiskut ja männät pitää täsmätä.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

JuhoL
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:57
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JuhoL » 17 Joulu 2016, 11:30

Männät ja ruiskut kyllä passaa tässä toisiinsa.
Puskaradiossa joku huikkas että olis IV golffisa tuommonen patti. Tiijäpä tuota...

Koitampa jos muistas ihan kameran kans operoida moottorin ympärillä. Mistä mää nyt kuvan otan siitä jotta vois tunnistaa?
Palotapahtumas nyt ei mitään oikein erikoista oo. Ennakko nyt aivan liian aikanen ollu koko ajan. Sittten aika lyhyelläkin tyhjäkäynnillä saa nokia lakeen kiinni aivan riittävästi. Ei tällä oikein kunnon pidolla päästy kähisemään niin ei oikein ole dataa kunnon rääkistä.
:|

Markus L
Viestit: 388
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Noki-a

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja Markus L » 17 Joulu 2016, 15:45

ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.

JukkaA
Viestit: 834
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 18 Joulu 2016, 09:15

Mitä väliä sillä moottorikoodilla jos ne käytännössä aika sama kone? Osat sopii 99% ristiin.

p0wer
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:08
Paikkakunta: Jyväskylä, Vaajakoski
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja p0wer » 18 Joulu 2016, 12:06

Markus L kirjoitti:ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.
Pumppariin jos laittaa ALH/AGR/AHF -tiivisteen, niin alkaa öljyt sekottumaan veden sekaan. Jakarin kannella ja pumpparin alakerralla käy kumpikin tiiviste.

JuhoL
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:57
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JuhoL » 29 Joulu 2016, 23:28

https://goo.gl/photos/mVECvwTnEnZx6TZn7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/NcYUYe7bfZPe1wK87" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/W4EsxEzudL6MaPFaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko jakopään osat ristiin käypäsiä?

Ei vissiin ole mäntiä tuolle isommalle poraukselle joissa öljyruiskut osuis kohalleen?
Kaivan nyt kolot näihin mitä nyt hommasin. Pisti vain silimään että vanhoissa männissä oli ruiskut samalla puolen kampea kun tässä minun moottorissa, mutta erisivulla ja uusissa taas eripuolen kampea.

Tässähän on siis 81mm poraus.
:|

JukkaA
Viestit: 834
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleistä pörinää.

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 31 Tammi 2017, 11:53

Joo jakopäät sopii ristiin ALH, ASV, AHF ja AGR.

Mielenkiintoinen tuo moottorin kiinnityspiste, itseasiassa voi olla ihan hyväkin.

Onko tuo fluid damper toi kampiakselin pään hihnapyörä?

Kuva

Vastaa Viestiin