Yleistä pörinää.
Re: Yleistä pörinää.
Ecun päärelettä veikkaisin. Ei vaan datasta löytynyt paikkaa tai releen numeroa. Kytkykaaviossa oli nimellä ignition main circuits relay. Eli vastaava kuin Dieselin 109-rele. Tai voi sieltä olla vaikka virtalukon pohja/johdot paskana, ei olisi eka kerta.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
- Paikkakunta: Hamina
Re: Yleistä pörinää.
Veli tossa vähän purki autoa kun vika oli päällä.
Sanoi että kun tuohon releen päähän sormella napauttaa niin ongelmat loppuu siihen.
Vaihdoin tänään ecun releen, toivon syvästi että ongelma oikeasti on siinä, muuten alkaa olla paha.
Auto ei lähteny käyntiin kahtena viikonloppuna peräkkäin ja vika oli päällä lähes koko ajan.
Sanoi että kun tuohon releen päähän sormella napauttaa niin ongelmat loppuu siihen.
Vaihdoin tänään ecun releen, toivon syvästi että ongelma oikeasti on siinä, muuten alkaa olla paha.
Auto ei lähteny käyntiin kahtena viikonloppuna peräkkäin ja vika oli päällä lähes koko ajan.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
- Paikkakunta: Hamina
Re: Yleistä pörinää.
Ecun rele vaihdettu, auto toiminut ongelmitta 1000km/2 viikkoa.
Seurataan tilannetta.
Seurataan tilannetta.
Re: Yleistä pörinää.
Käykö mk1 koriin mistä kaikista vag konsernin autoista ratti suoraa boorille?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: Yleistä pörinää.
Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.
Re: Yleistä pörinää.
Mk1 golf/jetta on tehtaalta ainakin pienellä boorilla, ja siihen saa myös isoboori adapterin.
joten melkeen kaikki konsernin ratit käy.
joten melkeen kaikki konsernin ratit käy.
Re: Yleistä pörinää.
16,5mm tai 25,5mm.Laatokka kirjoitti:Riippuu kumpi boori sinulla on Mk1:ssä, iso vai pieni.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... Volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Yleistä pörinää.
Juuh. Tuli golffiin jännä vika. AGR koneella ja isommilla suuttimilla varustettu golffi porsi koneen kannakkeen ja seiso 3kk. Nyt vaihoin kiinikkeen ja ahtoputken siinä ohessa. Testilenkkillä ei ongelmaa kaikki toimi, auto seiso tyhjäkäynnillä n.7min ja sen jälkeen kun lähin ajamaan alko räpättää ja sammu.. Hinaamalla pihaa ja kattomaan että ajotus ok.. ja käyntii.. Lähti käyntii mutta ennakko päin persettä. Puhaltaa harmaata ja "kalkattaa" tamanomaisesti niikuin oisi ennakkoa liikaa... Jakopää tehty joulukussa ja ajettu n. 20tkm. Hihna kireä. Missä on syy?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: Yleistä pörinää.
Suutin vuotaa?
Re: Yleistä pörinää.
Kone tärstää astetta vaille vitusti käynistäessä.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: Yleistä pörinää.
Ajoitus ok, mutta ennakko päin persettä???
Siis jos nyt oikein ymmärsin, niin jako on kohdillaan? Pumpun pyörä on voinut kyllä pyörähtää akselilla, kun kiilaahan siellä ei taida olla. Moottori kyllä "räpättää" ja savuaa jos pumppu on myöhäisellä ja nakuttaakin voi, kun syttymisviive kasvaa.
Käynnistäessä täristää, kun ei jaksa käynnistyä, mutta moottori tuottaa kuitenkin momenttia. Momentin suunta muuttuu jatkuvasti, ja siitä tuo tärinä.
Siis jos nyt oikein ymmärsin, niin jako on kohdillaan? Pumpun pyörä on voinut kyllä pyörähtää akselilla, kun kiilaahan siellä ei taida olla. Moottori kyllä "räpättää" ja savuaa jos pumppu on myöhäisellä ja nakuttaakin voi, kun syttymisviive kasvaa.
Käynnistäessä täristää, kun ei jaksa käynnistyä, mutta moottori tuottaa kuitenkin momenttia. Momentin suunta muuttuu jatkuvasti, ja siitä tuo tärinä.
Re: Yleistä pörinää.
Niin kyllä. Eli jakopään ajotukset ok mutta pumppu on aika paljon eellä...
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: Yleistä pörinää.
Mistähän näistä Vw moottoreista tunnistaa että mikä versio on kyseessä?
Oon nylkeny tässä yhen 1,9L suoraruiskun ja Ei oo mitään kovin tavanomaisia tunnistus keinoja käytettävissä, esim auto puuttuu ympäriltä ja pumppukaan ei taija olla vakio...
Kannentiivisteitäkin on näköjään 1,9 suoraruiskuun useita.
Siis paksuudet tiedetään mutta kanava eroja.
Oon nylkeny tässä yhen 1,9L suoraruiskun ja Ei oo mitään kovin tavanomaisia tunnistus keinoja käytettävissä, esim auto puuttuu ympäriltä ja pumppukaan ei taija olla vakio...
Kannentiivisteitäkin on näköjään 1,9 suoraruiskuun useita.
Siis paksuudet tiedetään mutta kanava eroja.
Re: Yleistä pörinää.
Jakopään kopassa ja koneen takaosassa dekkipinnan alapuolella on tarrat, mutta yleensä merkinnät ovat kuluneet pois. Onko kone apuakselilla vai ilman? Siitä on hyvä lähteä rajaamaan vaihtoehtoja.
Re: Yleistä pörinää.
Jos vesipumppu on jakohihnalla niin silloin sopii kaikki 1.9tdi kannentiivisteet ristiin. Toki eri tiiviste sitten jos on 81mm poraus, toki silloin se on 2.0tdi. Ei oo väliä tiivisteen puolesta onko jakajapumppu vai pumppusuutin kone
Re: Yleistä pörinää.
Höpsis Jukka. Vertaileppa tiivisteitä. Pumppariin omansa ja jakajapumpullisiin kumpaankin tyyppiin omansa.
Laita Juho kuva koneesta niin tunnistetaan se.
Laita Juho kuva koneesta niin tunnistetaan se.
Re: Yleistä pörinää.
https://goo.gl/photos/16dBiKztWXsptm4n8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/nGjkoHsoqdUx4kLf9" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/yDgFNBo9cQEGQama7" onclick="window.open(this.href);return false;
Ompa kameramies ollu ahkera kun en mittään muita kuvia löytänny. Noista nyt mitään selvää saa.
En oo minkään näkösiö tarroja/tyyppikilipiä/valunumeroita havainnu jotka helpottaas. Vakiota 1,9L tässä nyt ei ole oikein kun lohko, kampi ja öljypumppu. Jakopään koppaa ei ole, vesipumppu on jakoremmillä, ei apuakseleita.
Onko öljyruiskut kaikissa samalla puolen? Vai onko se 81mm reikäsen lohkon juttuja?
https://goo.gl/photos/nGjkoHsoqdUx4kLf9" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/yDgFNBo9cQEGQama7" onclick="window.open(this.href);return false;
Ompa kameramies ollu ahkera kun en mittään muita kuvia löytänny. Noista nyt mitään selvää saa.
En oo minkään näkösiö tarroja/tyyppikilipiä/valunumeroita havainnu jotka helpottaas. Vakiota 1,9L tässä nyt ei ole oikein kun lohko, kampi ja öljypumppu. Jakopään koppaa ei ole, vesipumppu on jakoremmillä, ei apuakseleita.
Onko öljyruiskut kaikissa samalla puolen? Vai onko se 81mm reikäsen lohkon juttuja?
Re: Yleistä pörinää.
Oispa kiinnostavaa nähdä tarkka kuva männän laesta. Kertoisi aika paljon palotapahtumasta...
Mielestäni öljyruiskut on aina samalla puolella.
Mielestäni öljyruiskut on aina samalla puolella.
Re: Yleistä pörinää.
Öljyruiskut on aina samalla puolen, mutta osassa ne on pikkuisen erilaiset. Ruiskut ja männät pitää täsmätä.
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Yleistä pörinää.
Männät ja ruiskut kyllä passaa tässä toisiinsa.
Puskaradiossa joku huikkas että olis IV golffisa tuommonen patti. Tiijäpä tuota...
Koitampa jos muistas ihan kameran kans operoida moottorin ympärillä. Mistä mää nyt kuvan otan siitä jotta vois tunnistaa?
Palotapahtumas nyt ei mitään oikein erikoista oo. Ennakko nyt aivan liian aikanen ollu koko ajan. Sittten aika lyhyelläkin tyhjäkäynnillä saa nokia lakeen kiinni aivan riittävästi. Ei tällä oikein kunnon pidolla päästy kähisemään niin ei oikein ole dataa kunnon rääkistä.
Puskaradiossa joku huikkas että olis IV golffisa tuommonen patti. Tiijäpä tuota...
Koitampa jos muistas ihan kameran kans operoida moottorin ympärillä. Mistä mää nyt kuvan otan siitä jotta vois tunnistaa?
Palotapahtumas nyt ei mitään oikein erikoista oo. Ennakko nyt aivan liian aikanen ollu koko ajan. Sittten aika lyhyelläkin tyhjäkäynnillä saa nokia lakeen kiinni aivan riittävästi. Ei tällä oikein kunnon pidolla päästy kähisemään niin ei oikein ole dataa kunnon rääkistä.
Re: Yleistä pörinää.
ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.
Re: Yleistä pörinää.
Mitä väliä sillä moottorikoodilla jos ne käytännössä aika sama kone? Osat sopii 99% ristiin.
Re: Yleistä pörinää.
Pumppariin jos laittaa ALH/AGR/AHF -tiivisteen, niin alkaa öljyt sekottumaan veden sekaan. Jakarin kannella ja pumpparin alakerralla käy kumpikin tiiviste.Markus L kirjoitti:ALH, AGR tai AHF, jos männissä ei ole öljykanavaa. ASV, jos on kanava. Minulla on ainakin ollut pumpparin alakerran (ASZ) kanssa ASV:n sekä ASZ:n kannentiivistettä. Paksuudessahan niissä vain on eroa, ASV:n kolmireikäinen paksuin.
Re: Yleistä pörinää.
https://goo.gl/photos/mVECvwTnEnZx6TZn7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/NcYUYe7bfZPe1wK87" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/W4EsxEzudL6MaPFaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko jakopään osat ristiin käypäsiä?
Ei vissiin ole mäntiä tuolle isommalle poraukselle joissa öljyruiskut osuis kohalleen?
Kaivan nyt kolot näihin mitä nyt hommasin. Pisti vain silimään että vanhoissa männissä oli ruiskut samalla puolen kampea kun tässä minun moottorissa, mutta erisivulla ja uusissa taas eripuolen kampea.
Tässähän on siis 81mm poraus.
https://goo.gl/photos/NcYUYe7bfZPe1wK87" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/photos/W4EsxEzudL6MaPFaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko jakopään osat ristiin käypäsiä?
Ei vissiin ole mäntiä tuolle isommalle poraukselle joissa öljyruiskut osuis kohalleen?
Kaivan nyt kolot näihin mitä nyt hommasin. Pisti vain silimään että vanhoissa männissä oli ruiskut samalla puolen kampea kun tässä minun moottorissa, mutta erisivulla ja uusissa taas eripuolen kampea.
Tässähän on siis 81mm poraus.