Sivu 4/4
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 08 Joulu 2015, 22:07
Kirjoittaja Leiffi
Mun mielestä AFR/savuraja kertoo siitä kuinka hyvin polttoaine saadaan sekotettua, mitä paksumpi seos ilman savua sitä paremmin ollaan onnistuttu ennakoissa, suuttimen reikien koossa/määrässä/kulmassa, swirlissä ym. Uusilla Scanian XPI koneilla on päästy AFR 14 ilman savua, 3000 barin ruiskutuspaine saattaa auttaa asiaan. Delphin pumppusuuttimillakin muistaakseni AFR 15 Volvo perustaisella Rellun koneella.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 09 Joulu 2015, 09:49
Kirjoittaja JukkaA
Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 09 Joulu 2015, 21:22
Kirjoittaja Leiffi
JukkaA kirjoitti:Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Kaikkeen on tieteellinen selitys. Vajaa swirli nyt on selvä, eli se on vajaa. Kiree nokka riippuu vähän mitä sillä tarkoitetaan. Paljon overlappia hukkaa pienillä kierroksilla puhdasta ilmaa pakoputkeen, jossain pikkudieseleissä ei kai ole paljoa overlappia joten syy on joku muu.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 12 Elo 2016, 11:24
Kirjoittaja jepu
Ekakerta penkissä eilen... Autohan on golf iv hb 1.9tdi agr +400tkm
Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: 0.250
Db: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: vakio
Kytkin: vakio
Softa: marko586
Ps. Tästähän ei oo ku yksi suunta ja se on ylöspäi
Jotain tossa jo tulossakin, se jääköön vielä arvoitukseksi
Pss. Ja vielä et ei teksti loppuis lyhyeen, niin kiitetään vielä Markoa suuresta avusta ja osallistumisesta projektiin
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 12 Elo 2016, 11:33
Kirjoittaja JukkaA
Hyvältä näyttää! Tuosta kannattaa tosiaan logitella mitä tuossa tapahtuu 3500rpm jälkeen. Vääntökäyrän muoto muuttuu siinä kohdin rajusti. Ottaa vaikka syöttömäärät ylös ja kun saa ne nousemaan niin pystyy arvioimaan tehoja ihan käymättä penkissäkin. Tosin epäilen, että vaihdatte tuohon isommat suuttimet. Jotkut Ultime2 -kokoluokan suuttimet ois aika namut...
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 16 Elo 2016, 17:19
Kirjoittaja mikspitäävirittää
Mihin teholukemiin näillä pitäisi päästä max? Ilmeisesti tuo pumppu suutin yhdistelmä rajottaa?
AHU
10mm pumppu
Suuttimet 520 race tai vastaavat
FIN Turbon hybridi ahdin, GT17 60/tai80v
Putkisto tehty 2,5¨
Pahoittelut foorumin sotkemisesta, laittakaa vaikka YV ettei kuormiteta lisää.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 17 Elo 2016, 05:57
Kirjoittaja JukkaA
Pitäisi tietää enemmän ahtimesta jos haluaisi sanoa tarkemmin, mutta noilla osilla tuollainen +180hv voisi olla hyvä suoritus. Yli 200hp ei millään...
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 09 Loka 2016, 20:11
Kirjoittaja diffas
Viikonlopun dynopäiviltä pieni parannus edelliseen. Vähän kerralla lisää.
Veto lähtee 2700, koska edelleen tahtoo mennä vikatilaan aliahdoista jos isolla kuormalla alhaalta lähtee vedättää. :/
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 20 Loka 2016, 19:11
Kirjoittaja diffas
Ainiin postataas tää gtb2260vzk muutoksella v6 2.5 tdi kans. NS. herää vähä liianki herkästi, alkaa voimansiirto jo vähä jurisee.
PArit naksut pystyis siipeä ajamaan vielä kiinnioäin kontrollerilla. Ihan kyllä houkutteleva käyttöalue, vaikka kaikkea poweria ei nyt saatu ulos, kun se ahtoletku räjähti. Höhö
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 26 Loka 2016, 18:13
Kirjoittaja jepu
Tekniikka murheet toistaiseksi selätetty ja tällänen lappu tältä päivältä.
Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: Ultime 2
Dp: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: 10mm
Kytkin: g60 vauhtis ja sre
Softa: marko586
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 30 Loka 2016, 15:37
Kirjoittaja JukkaA
Rajumpi nokka-akseli tekisi varmaan tosi hyvää tuolle kokoonpanolle! Onko muita juttuja mikä siellä voisi vielä rajoittaa?
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 30 Loka 2016, 16:49
Kirjoittaja diffas
Kansi ja perus vp5 nokka varmaan tois hieman lisää. Luulen.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 30 Loka 2016, 17:24
Kirjoittaja marko586
Kansi tuohon juu auttas aika reilusti ja myös 11mm pumppu. Eiköhän tuohon vielä keksitä jotain pientä jäynää poltoainelinjojen,siirtopumpun,pa-jäähyn ja softan muodossa. Vääntöjä pitäisi vielä ainakin sen 80nm saada lisää ja tehoakin ainakin sen 30hp.
Suunta on kyllä oikea kun vajaassa vuodessa pienellä budjetilla tehot ja väännöt tuplattu vakioon nähden.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 31 Loka 2016, 15:57
Kirjoittaja JukkaA
En jaksa uskoa että ottaisi kiinni vielä kannen kanavien virtauksesta tai syötön määrästä. Mutta toki kaikki vaikuttaa kaikkeen. Luulisin että pientä viilausta ja nokan päivitys niin ollaan 230-250hp haarukassa.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 03 Marras 2016, 18:33
Kirjoittaja jepu
Kansi ja 11mm pumppu on seuraavana listalla..
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 22 Tammi 2018, 13:15
Kirjoittaja jepu
Ei ei ei ei ja ei
Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586
Enemmän infoa löytyy virityspuolelta!
Osanotot, vinkit ja spekulaatiot mielummin myös sinne virityspuolelle, kiitos
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 27 Tammi 2018, 19:04
Kirjoittaja diffas
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 21 Maalis 2018, 17:28
Kirjoittaja jepu
Tällästä tälläkertaa, vähän plussaa edelliseen.
Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586