Sivu 1/4

Dynolappuja

Lähetetty: 08 Marras 2012, 21:40
Kirjoittaja JukkaA
Eräs yläkireä 2.0TDI 8V

Kuva

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 08 Marras 2012, 21:46
Kirjoittaja Pia
Vw Passat 1.9TDI 77kW

Kuva

Punanen käppyrä kolmosvaihteella vedetty ja musta nelosella.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 25 Marras 2012, 22:33
Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin
Laitetaan nyt varsin tuo maamoottorin teholappuki tänne :D
Traktori siis Valmet 502 ja vakio teho 49hv/170nm



Kuva




Edit: Mää korjailin tuon nyt näkymään.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 25 Marras 2012, 23:03
Kirjoittaja JukkaA
AhdinMäärääTahdin kirjoitti: Edit: Miten täällä pitäs toimia että tuo kuva näkyy heti tuossa viestissä? :shock:
Suosittelen käyttämään tuota viestin luonnissa näkyvää Add image to post -painiketta. Se uppii kuvan Postimage.org palvelimelle ja tekee myös automaattisesti pikkukuvat viestiin.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 26 Marras 2012, 15:04
Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin
Aivan, muistetaanpa jatkossa :)

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 26 Marras 2012, 17:40
Kirjoittaja diffas
Eipä ole tältä vuodelta oikein semmoisella toimivalla kokoonpanolla kerinny penkittelee. Jospa täs syksyn aikana vaik sais aikaiseksi käyttää amw:lla verrokiksi. Täs viime syksyltä tiketti:
Kuva

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 27 Marras 2012, 19:01
Kirjoittaja Mikko.P
Kuva

Tuossa lappunen keväältä...

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 20:35
Kirjoittaja JukkaA
Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 08 Joulu 2012, 19:31
Kirjoittaja hatemi
Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 20:37
Kirjoittaja tekki
Onnittelut rajan ylityksestä.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 11 Joulu 2012, 21:27
Kirjoittaja JukkaA
Viestiketjua siivottu, jatketaan dynolapuilla.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 11 Joulu 2012, 22:02
Kirjoittaja Leiffi
hatemi kirjoitti:Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva
Savuttiko noilla seossuhteilla? (vai siivotaanko tääkin pois?)

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 12 Joulu 2012, 06:19
Kirjoittaja hatemi
Sellaista harmaata tuli yläkierroksilla. Muuten käytännössä savuton.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 19:59
Kirjoittaja tekki
JukkaA kirjoitti:Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.
Eikös edellisellä foorumilla sinunkin polosta jo mainittu kolmensadan ylitys?

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 20:03
Kirjoittaja JukkaA
Sepä onkin jo kaksilitrainen. Toi Passatti on vielä vakio porauksella.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 21:08
Kirjoittaja Tero Paalanen
Ohjelmoitu Golf IV Variant 1.9TDI PD130
Kuva
Tuo "sahalaita" 3000-4000rpm välissä johtui savukartan rajoituksesta.
Koneen hengitystä parannettiin vielä samana päivänä penkityksen jälkeen.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 20:56
Kirjoittaja Mikko.P
Kuva

Pieni teaseri ennen kauden alkua! Testattu tosiaan kokoonpanoa aika raakana ja hieromatta sen enempiä.
1,9 ALH
5x0.34
BW S356v
11mm OEM
3 bar ahtoa
portattu kansi vakio venttiileillä

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 08:58
Kirjoittaja Razur
Minne tuo viides suutin on sijoitettu?

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 10:29
Kirjoittaja Aki-76
Oliskohan kyseessä kuitenkin "viisireikäinen" suutin.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 11:43
Kirjoittaja diffas
Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 13:50
Kirjoittaja JukkaA
diffas kirjoitti:Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
Eipäs nyt jeesustella. Otettiin vähän suodatusta pois, niin huipputeho on kyllä ihan oikein.

Kuva

3000:ssa oli 2bar ahtoja. Ahdin kyllä herää, mutta penkissä ei yhtään yritetty tehdä mitään alle 4000 säätöjä. Esim. ahdinta heräteltiin viimeisissä vedoissa AFR 9:llä, ei varmasti tuu vääntöö niillä seoksilla.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 13:59
Kirjoittaja diffas
Ei tuo mitää jeesustelua, näkeehä ton sokea persreiälläki. :)

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 30 Elo 2013, 20:41
Kirjoittaja zamppa
Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 31 Elo 2013, 07:26
Kirjoittaja Markus L
zamppa kirjoitti:Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
No jo on vääntöä. Minkälaisella pumpulla ja suuttimilla tämä on?

Re: Dynolappuja

Lähetetty: 31 Elo 2013, 08:22
Kirjoittaja diffas
Melkoisen kivasti tullut voimaa ahusta kyl!

Itelläki keväältä viimeisin penkkilappu. Jospa vielä jossain sais jonkunlaisen verrokkiarvonki piirrettyä.
Kuva