Sivu 1/4
Dynolappuja
Lähetetty: 08 Marras 2012, 21:40
Kirjoittaja JukkaA
Eräs yläkireä 2.0TDI 8V
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 08 Marras 2012, 21:46
Kirjoittaja Pia
Vw Passat 1.9TDI 77kW
Punanen käppyrä kolmosvaihteella vedetty ja musta nelosella.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 25 Marras 2012, 22:33
Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin
Laitetaan nyt varsin tuo maamoottorin teholappuki tänne
Traktori siis Valmet 502 ja vakio teho 49hv/170nm
Edit: Mää korjailin tuon nyt näkymään.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 25 Marras 2012, 23:03
Kirjoittaja JukkaA
AhdinMäärääTahdin kirjoitti:
Edit: Miten täällä pitäs toimia että tuo kuva näkyy heti tuossa viestissä?
Suosittelen käyttämään tuota viestin luonnissa näkyvää Add image to post -painiketta. Se uppii kuvan Postimage.org palvelimelle ja tekee myös automaattisesti pikkukuvat viestiin.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 26 Marras 2012, 15:04
Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin
Aivan, muistetaanpa jatkossa
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 26 Marras 2012, 17:40
Kirjoittaja diffas
Eipä ole tältä vuodelta oikein semmoisella toimivalla kokoonpanolla kerinny penkittelee. Jospa täs syksyn aikana vaik sais aikaiseksi käyttää amw:lla verrokiksi. Täs viime syksyltä tiketti:
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 27 Marras 2012, 19:01
Kirjoittaja Mikko.P
Tuossa lappunen keväältä...
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 20:35
Kirjoittaja JukkaA
Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...
edit.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 08 Joulu 2012, 19:31
Kirjoittaja hatemi
Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.
Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 09 Joulu 2012, 20:37
Kirjoittaja tekki
Onnittelut rajan ylityksestä.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 11 Joulu 2012, 21:27
Kirjoittaja JukkaA
Viestiketjua siivottu, jatketaan dynolapuilla.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 11 Joulu 2012, 22:02
Kirjoittaja Leiffi
hatemi kirjoitti:Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.
Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.
Savuttiko noilla seossuhteilla? (vai siivotaanko tääkin pois?)
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 12 Joulu 2012, 06:19
Kirjoittaja hatemi
Sellaista harmaata tuli yläkierroksilla. Muuten käytännössä savuton.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 19:59
Kirjoittaja tekki
JukkaA kirjoitti:Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...
edit.
Eikös edellisellä foorumilla sinunkin polosta jo mainittu kolmensadan ylitys?
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 20:03
Kirjoittaja JukkaA
Sepä onkin jo kaksilitrainen. Toi Passatti on vielä vakio porauksella.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 21:08
Kirjoittaja Tero Paalanen
Ohjelmoitu Golf IV Variant 1.9TDI PD130
Tuo "sahalaita" 3000-4000rpm välissä johtui savukartan rajoituksesta.
Koneen hengitystä parannettiin vielä samana päivänä penkityksen jälkeen.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 12 Tammi 2013, 20:56
Kirjoittaja Mikko.P
Pieni teaseri ennen kauden alkua! Testattu tosiaan kokoonpanoa aika raakana ja hieromatta sen enempiä.
1,9 ALH
5x0.34
BW S356v
11mm OEM
3 bar ahtoa
portattu kansi vakio venttiileillä
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Tammi 2013, 08:58
Kirjoittaja Razur
Minne tuo viides suutin on sijoitettu?
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Tammi 2013, 10:29
Kirjoittaja Aki-76
Oliskohan kyseessä kuitenkin "viisireikäinen" suutin.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Tammi 2013, 11:43
Kirjoittaja diffas
Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Tammi 2013, 13:50
Kirjoittaja JukkaA
diffas kirjoitti:Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
Eipäs nyt jeesustella. Otettiin vähän suodatusta pois, niin huipputeho on kyllä ihan oikein.
3000:ssa oli 2bar ahtoja. Ahdin kyllä herää, mutta penkissä ei yhtään yritetty tehdä mitään alle 4000 säätöjä. Esim. ahdinta heräteltiin viimeisissä vedoissa AFR 9:llä, ei varmasti tuu vääntöö niillä seoksilla.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 13 Tammi 2013, 13:59
Kirjoittaja diffas
Ei tuo mitää jeesustelua, näkeehä ton sokea persreiälläki.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 30 Elo 2013, 20:41
Kirjoittaja zamppa
Tuollaisen
lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 31 Elo 2013, 07:26
Kirjoittaja Markus L
zamppa kirjoitti:Tuollaisen
lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
No jo on vääntöä. Minkälaisella pumpulla ja suuttimilla tämä on?
Re: Dynolappuja
Lähetetty: 31 Elo 2013, 08:22
Kirjoittaja diffas
Melkoisen kivasti tullut voimaa ahusta kyl!
Itelläki keväältä viimeisin penkkilappu. Jospa vielä jossain sais jonkunlaisen verrokkiarvonki piirrettyä.