Dynolappuja

Kaikki yleinen keskustelu.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Eräs yläkireä 2.0TDI 8V

Kuva
Pia
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 22:30
Paikkakunta: Kauhava

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Pia »

Vw Passat 1.9TDI 77kW

Kuva

Punanen käppyrä kolmosvaihteella vedetty ja musta nelosella.
AhdinMäärääTahdin
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 19:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin »

Laitetaan nyt varsin tuo maamoottorin teholappuki tänne :D
Traktori siis Valmet 502 ja vakio teho 49hv/170nm



Kuva




Edit: Mää korjailin tuon nyt näkymään.
Viimeksi muokannut AhdinMäärääTahdin, 26 Marras 2012, 15:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

AhdinMäärääTahdin kirjoitti: Edit: Miten täällä pitäs toimia että tuo kuva näkyy heti tuossa viestissä? :shock:
Suosittelen käyttämään tuota viestin luonnissa näkyvää Add image to post -painiketta. Se uppii kuvan Postimage.org palvelimelle ja tekee myös automaattisesti pikkukuvat viestiin.
AhdinMäärääTahdin
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 19:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin »

Aivan, muistetaanpa jatkossa :)
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Eipä ole tältä vuodelta oikein semmoisella toimivalla kokoonpanolla kerinny penkittelee. Jospa täs syksyn aikana vaik sais aikaiseksi käyttää amw:lla verrokiksi. Täs viime syksyltä tiketti:
Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Mikko.P »

Kuva

Tuossa lappunen keväältä...
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja tekki »

Onnittelut rajan ylityksestä.
Ajo brutaali pilaa turbojA
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Viestiketjua siivottu, jatketaan dynolapuilla.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

hatemi kirjoitti:Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva
Savuttiko noilla seossuhteilla? (vai siivotaanko tääkin pois?)
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Sellaista harmaata tuli yläkierroksilla. Muuten käytännössä savuton.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja tekki »

JukkaA kirjoitti:Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.
Eikös edellisellä foorumilla sinunkin polosta jo mainittu kolmensadan ylitys?
Ajo brutaali pilaa turbojA
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Sepä onkin jo kaksilitrainen. Toi Passatti on vielä vakio porauksella.
Tero Paalanen
Viestit: 116
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 21:26
Paikkakunta: Kauhava

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Ohjelmoitu Golf IV Variant 1.9TDI PD130
Kuva
Tuo "sahalaita" 3000-4000rpm välissä johtui savukartan rajoituksesta.
Koneen hengitystä parannettiin vielä samana päivänä penkityksen jälkeen.
Dances with Vw Variants
G4 TDI
Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Mikko.P »

Kuva

Pieni teaseri ennen kauden alkua! Testattu tosiaan kokoonpanoa aika raakana ja hieromatta sen enempiä.
1,9 ALH
5x0.34
BW S356v
11mm OEM
3 bar ahtoa
portattu kansi vakio venttiileillä
Viimeksi muokannut Mikko.P, 07 Touko 2013, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Razur »

Minne tuo viides suutin on sijoitettu?
Aki-76
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 11:24

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Aki-76 »

Oliskohan kyseessä kuitenkin "viisireikäinen" suutin.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

diffas kirjoitti:Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
Eipäs nyt jeesustella. Otettiin vähän suodatusta pois, niin huipputeho on kyllä ihan oikein.

Kuva

3000:ssa oli 2bar ahtoja. Ahdin kyllä herää, mutta penkissä ei yhtään yritetty tehdä mitään alle 4000 säätöjä. Esim. ahdinta heräteltiin viimeisissä vedoissa AFR 9:llä, ei varmasti tuu vääntöö niillä seoksilla.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Ei tuo mitää jeesustelua, näkeehä ton sokea persreiälläki. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Markus L »

zamppa kirjoitti:Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
No jo on vääntöä. Minkälaisella pumpulla ja suuttimilla tämä on?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Melkoisen kivasti tullut voimaa ahusta kyl!

Itelläki keväältä viimeisin penkkilappu. Jospa vielä jossain sais jonkunlaisen verrokkiarvonki piirrettyä.
Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Vastaa Viestiin