Dynolappuja

Kaikki yleinen keskustelu.
JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 08 Marras 2012, 21:40

Eräs yläkireä 2.0TDI 8V

Kuva

Pia
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 22:30
Paikkakunta: Kauhava

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Pia » 08 Marras 2012, 21:46

Vw Passat 1.9TDI 77kW

Kuva

Punanen käppyrä kolmosvaihteella vedetty ja musta nelosella.

AhdinMäärääTahdin
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 19:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin » 25 Marras 2012, 22:33

Laitetaan nyt varsin tuo maamoottorin teholappuki tänne :D
Traktori siis Valmet 502 ja vakio teho 49hv/170nm



Kuva




Edit: Mää korjailin tuon nyt näkymään.
Viimeksi muokannut AhdinMäärääTahdin, 26 Marras 2012, 15:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 25 Marras 2012, 23:03

AhdinMäärääTahdin kirjoitti: Edit: Miten täällä pitäs toimia että tuo kuva näkyy heti tuossa viestissä? :shock:
Suosittelen käyttämään tuota viestin luonnissa näkyvää Add image to post -painiketta. Se uppii kuvan Postimage.org palvelimelle ja tekee myös automaattisesti pikkukuvat viestiin.

AhdinMäärääTahdin
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 19:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja AhdinMäärääTahdin » 26 Marras 2012, 15:04

Aivan, muistetaanpa jatkossa :)

diffas
Viestit: 543
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas » 26 Marras 2012, 17:40

Eipä ole tältä vuodelta oikein semmoisella toimivalla kokoonpanolla kerinny penkittelee. Jospa täs syksyn aikana vaik sais aikaiseksi käyttää amw:lla verrokiksi. Täs viime syksyltä tiketti:
Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.

Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Mikko.P » 27 Marras 2012, 19:01

Kuva

Tuossa lappunen keväältä...

JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 07 Joulu 2012, 20:35

Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.

hatemi
Viestit: 471
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja hatemi » 08 Joulu 2012, 19:31

Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja tekki » 09 Joulu 2012, 20:37

Onnittelut rajan ylityksestä.
Ajo brutaali pilaa turbojA

JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 11 Joulu 2012, 21:27

Viestiketjua siivottu, jatketaan dynolapuilla.

Leiffi
Viestit: 226
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Leiffi » 11 Joulu 2012, 22:02

hatemi kirjoitti:Juu päästiin vihdoin yli kolmensadan. Autossa perus resepti eli GTB2260VK, kiinacooleri, nokka, portattu kansi isommilla pakovenoilla ja Firad HF80 suuttimet. Maksimiväännön kohdalla duraatio 30 astetta ja maksimi tehon kohdalla 34.7 astetta. Vääntöä tulisi vaikka kuinka jos voisi alkaa matalammalta vetämään. Nytkin meinasi pikkasen sakkailla vaikka veto alkoi 2500rpm kohdilta. AFR 16-17 paitsi juuri ennen viittä tonnia menee aavistuksen alle kuudentoista. Pakolämmöt jotain 950 asteen päällä. Ahtoja vajaa 2.5bar.


Edit: Tuo toinen käyrä näyttää hassulta sillä siinä rullia kiihdyteltiin ensin hissukseen ja lappu lyötiin lattiaan vasta 4150rpm kohdilla.

Kuva
Savuttiko noilla seossuhteilla? (vai siivotaanko tääkin pois?)

hatemi
Viestit: 471
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja hatemi » 12 Joulu 2012, 06:19

Sellaista harmaata tuli yläkierroksilla. Muuten käytännössä savuton.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja tekki » 13 Joulu 2012, 19:59

JukkaA kirjoitti:Tänään on penkitetty 300hv ylitys VAG 1.9TDI 8V moottorilla. Penkkilappua odotellessa...

edit.
Eikös edellisellä foorumilla sinunkin polosta jo mainittu kolmensadan ylitys?
Ajo brutaali pilaa turbojA

JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 13 Joulu 2012, 20:03

Sepä onkin jo kaksilitrainen. Toi Passatti on vielä vakio porauksella.

Tero Paalanen
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 21:26
Paikkakunta: Kauhava

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen » 15 Joulu 2012, 21:08

Ohjelmoitu Golf IV Variant 1.9TDI PD130
Kuva
Tuo "sahalaita" 3000-4000rpm välissä johtui savukartan rajoituksesta.
Koneen hengitystä parannettiin vielä samana päivänä penkityksen jälkeen.
Dances with Vw Variants
G4 TDI

Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Mikko.P » 12 Tammi 2013, 20:56

Kuva

Pieni teaseri ennen kauden alkua! Testattu tosiaan kokoonpanoa aika raakana ja hieromatta sen enempiä.
1,9 ALH
5x0.34
BW S356v
11mm OEM
3 bar ahtoa
portattu kansi vakio venttiileillä
Viimeksi muokannut Mikko.P, 07 Touko 2013, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Razur » 13 Tammi 2013, 08:58

Minne tuo viides suutin on sijoitettu?

Aki-76
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 11:24

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Aki-76 » 13 Tammi 2013, 10:29

Oliskohan kyseessä kuitenkin "viisireikäinen" suutin.

diffas
Viestit: 543
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas » 13 Tammi 2013, 11:43

Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.

JukkaA
Viestit: 835
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA » 13 Tammi 2013, 13:50

diffas kirjoitti:Jostain syystä tos lapus ei ole käyrät oikeillä kierroksilla suhteessa ylhääl ilmoitettuihin arvoihin.
Kuvanmukaan huippuvääntö olis tos 4350-4400 välil ja huipputeho tos 5600+.
Oisha tuo vissii paremmin heränny, jos olis alempaa alettu vedättää?
Eipäs nyt jeesustella. Otettiin vähän suodatusta pois, niin huipputeho on kyllä ihan oikein.

Kuva

3000:ssa oli 2bar ahtoja. Ahdin kyllä herää, mutta penkissä ei yhtään yritetty tehdä mitään alle 4000 säätöjä. Esim. ahdinta heräteltiin viimeisissä vedoissa AFR 9:llä, ei varmasti tuu vääntöö niillä seoksilla.

diffas
Viestit: 543
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas » 13 Tammi 2013, 13:59

Ei tuo mitää jeesustelua, näkeehä ton sokea persreiälläki. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.

zamppa
Viestit: 155
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja zamppa » 30 Elo 2013, 20:41

Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.

Markus L
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Noki-a

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Markus L » 31 Elo 2013, 07:26

zamppa kirjoitti:Tuollaisen lapun piirsi AHU 2.3bar:lla.
No jo on vääntöä. Minkälaisella pumpulla ja suuttimilla tämä on?

diffas
Viestit: 543
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas » 31 Elo 2013, 08:22

Melkoisen kivasti tullut voimaa ahusta kyl!

Itelläki keväältä viimeisin penkkilappu. Jospa vielä jossain sais jonkunlaisen verrokkiarvonki piirrettyä.
Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.

Vastaa Viestiin