EGR ja DPF -ongelmat VAG 1.6TDI ja 2.0TDI CR moottoreissa.
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 19:09
Tähän topikkiin voitas kerätä Volkkarin CR moottoreiden EGR ja DPF -ongelmia ja ratkaisuja.
Itsellä noin 90tkm ajettu 1.6TDI CAYB -moottorikoodilla oleva polo. Vikana EGR -coolerin vuotaminen, joka ilmeni jäähdytysnesteen katoamisena. Pienen ohjelmallisen piristyksen jälkeen DPF:n polttovälit alkoi olemaan alle 1000km. Päädyin lopulta vähän radikaalimpaan ratkaisuun näiden päästölaitteiden suhteen.
Mites muilla? Onko EGR venttiili mennyt rikki? DPF tukkoon tai muita vastaavia vikoja?
Itsellä noin 90tkm ajettu 1.6TDI CAYB -moottorikoodilla oleva polo. Vikana EGR -coolerin vuotaminen, joka ilmeni jäähdytysnesteen katoamisena. Pienen ohjelmallisen piristyksen jälkeen DPF:n polttovälit alkoi olemaan alle 1000km. Päädyin lopulta vähän radikaalimpaan ratkaisuun näiden päästölaitteiden suhteen.
Mites muilla? Onko EGR venttiili mennyt rikki? DPF tukkoon tai muita vastaavia vikoja?