02A vaijeri käyttöseksi

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
Junho
Viestit: 20
Liittynyt: 28 Maalis 2013, 09:34
Paikkakunta: Turku

02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja Junho »

Terve. Mites toiset o rakennellu noita 02A laatikoita mk1 ja mk2 koppasiin. Olen jostai kuullu ja lukenut et sen saa vaijeri käyttöseksi mutta miten? Vai pitääkö vaan alkaa soveltaa nestekytkintä paikoilleen.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Umppari passatissa on ainakin ollut vaijerikäyttöistä 02A laatikkoa. Eli kun etsit jostain romiksen umpparipassatista sen vaijerihässäkän siihen niin silleen onnistuu kyllä.
Junho
Viestit: 20
Liittynyt: 28 Maalis 2013, 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: 02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja Junho »

Okei. Saisko vähän jottai kuvaa millast palikkaa pitäis alkaa ettimään:)
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

riippuu kumpaan oot laittamassa. jos ykköseen niin joutuu rakentelemaan itse nestekytkimellä toimivaksi ja taas jos kakkoseen niin käsittääkseni kolmosen poljinpedaali menee nätisti paikalleen joten tällä saa helposti muutettu nestekytkimeksi.

toki ei tuo vaijerikaan huono ole mutta luultavasti helpommalla löytää hilut nesteeksi muuttamiselle
Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: 02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja Mikko.P »

Mä aikanaan rakensin kakkoseen 02A, ja suoraan umppari passatista vaihteensiirto vaiherit kaikkine roinineen, ja nestekytkimeen kamppeet. Eli polkimet täydellisenä kaikkine hiluineen. Ainut minkä joutui tekee, oli reikä tulipeltiin kytkimen työsylinterille, ja sen kiinnitys pulteille. Kuin pala kakkua, ruuvaa osat kiinni. :lol:
MJF
Viestit: 67
Liittynyt: 05 Marras 2012, 19:27
Paikkakunta: Oulainen

Re: 02A vaijeri käyttöseksi

Viesti Kirjoittaja MJF »

Tämmöiset hilut tarvii löytää jos vaijerilla haluaa toimintaan. 1,6 kaasarikoneisesta umpparista löytyy, heti vaihdelaatikon päällä. Ykköskoppaan suosittelen käsisäädöllä olevaa vaijeria, joutuu vähän shimmaamaan laatikon päästä.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
Vastaa Viestiin