Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
tiisselparooni
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Syys 2013, 07:02
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja tiisselparooni »

Elikkäs tuollaista kyselisin että mistähän tuohon löytäisi isompaa nestepäätä? Kakkua tarvisi saada lisää kun jo kilon paineella loppuu savu tällä kokoonpanolla.... Ja onkos kukaan perillä miten tuohon saisi lisää vetäviä, kun selvästi alkaa leikkaamaan syöttöä jo jossain 3000 kierroksen jälkeen. Milloin olisi vasta ahdin saatu kunnolla hereille! :D
Viimeksi muokannut tiisselparooni, 08 Syys 2013, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2013, 18:56
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus?

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Onko moottoria viritetty muuten kuin pelkästään syöttöruuvia ruuvaamalla? Onko ahdinta vaihdettu? Vakio nestepäälläkin on otettu yli 200hp joten ihan heti ei kannatta alkaa vaihtamaan. Tuossahan on ihan perus VE pumppu joten nestepäitä on vaikkapa ebay pullollaan. Jos taas haluaa kunnon pumpun niin kiikuttaa pumpun vaikkapa PP-dieseliin tai johonkin muuhun osaavaan pajaan ja teetättää kunnon pumpun orkkis boschin osilla.
tiisselparooni
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Syys 2013, 07:02
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus?

Viesti Kirjoittaja tiisselparooni »

Tossa on tutulla kaikenmaailman pumppupenkit mutta ei olla oikein näihin jakajapumppuihin perehdytty.... koneessa hx35w 12 pesällä plenumi imusarja suppiloilla keulankokonen cooleri 3" ahtoputket cummins pakosarja pumppu ruuvattu aiva tappiin mutta kilon jälkeen savu loppuu eli kakkua saatava lisää! Eilen penkitetty 150hp 320nm
tiisselparooni
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Syys 2013, 07:02
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja tiisselparooni »

Eikö kukaan ymmärrä näistä prkl jakajapumpuista? :D
olafu
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Joulu 2012, 20:19
Paikkakunta: Urjala

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja olafu »

Onko ahtokara rälläköity jo?
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Ymmärtää.

Vetäviä saa lisää jäkentämällä governorin jousia. Jouset löytyvät kannen alta kaasuvivustosta ja ovat samaa osaa kuin kaasuakselikin. Siihen vaan jäykempää jousta tai shimmejä väliin.

Kuva

Täällä enemmänkin kivoja kuvia:

http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tiisselparooni
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Syys 2013, 07:02
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja tiisselparooni »

On rälläköity! Nyt uusi pumppu jyrkemmällä nokkalevyllä odottelee saksanmaalta isompaa nestepäätä ja 618 loppunen sre asetelma asennusta 8-)
Venttiseiska
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2014, 10:44
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja Venttiseiska »

Ihmetyttää, et Team Tonni saa enempi tehoa irti 2.3L Galantin pumpusta, vakio nestepäillä!!!

Ootko kyselly tuolta neuvoja???

Kannattaa kuuklettaa toi Tean Tonni ja katsoa, kuinka DSL:llä ajetaan rata-ajoa... :lol:
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? -Juha Vuorinen-
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Venttiseiska kirjoitti:Ihmetyttää, et Team Tonni saa enempi tehoa irti 2.3L Galantin pumpusta, vakio nestepäillä!!!

Ootko kyselly tuolta neuvoja???

Kannattaa kuuklettaa toi Tean Tonni ja katsoa, kuinka DSL:llä ajetaan rata-ajoa... :lol:
saattaa olla kierroksia vähän enemmän.
Tommi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2013, 18:56
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pajeron 2,5TD nestepään soveltuvuus? ja vetävien nosto?

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Leiffi kirjoitti:
Venttiseiska kirjoitti:Ihmetyttää, et Team Tonni saa enempi tehoa irti 2.3L Galantin pumpusta, vakio nestepäillä!!!

Ootko kyselly tuolta neuvoja???

Kannattaa kuuklettaa toi Tean Tonni ja katsoa, kuinka DSL:llä ajetaan rata-ajoa... :lol:
saattaa olla kierroksia vähän enemmän.

Se pumppu onkin tehty PP-dieselissä eikä omassa tallissa. Nykyään tosin siinäkin on 12mm aidolla boschin päällä oleva pumppu. Niistä pumpuista on otettu kierrosten rajoittimet kokonaan pois eli ei lopu kakku kierroksilla. :D Googletus toimii paremmin tiimin oikealla nimellä eli Team 1000
Vastaa Viestiin