Venttiilinvarrenkumit rikki

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Venttiilinvarrenkumit rikki

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Caddyn kannessa (1.9 TDI) oli yhden kesän ajetut venttiilinvarrenkumit rikki joka venttiililtä. Elring-merkkiset eli OEM-laatu. Onko muilla sattunut samaa isojen ahtopaineiden (yli 3,5 bar) kanssa? Ilmeisesti joissain Cumminsseissa ongelmia vakiokumeilla.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Venttiilinvarrenkumit rikki

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Taisi selvitä: ohjurit väljät. Tiedä sitten, mikä ne on syönyt.
Axi
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Joulu 2013, 15:59
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Venttiilinvarrenkumit rikki

Viesti Kirjoittaja Axi »

Ohjurit ovat kuluvaa tavaraa, reilun 120 000 km ajettuun kanteen uusittiin muun remontin yhteydessä ohjareita. Alun perin kankivaurion aiheuttama venttiilin vääntyminen oli remontin syynä.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Venttiilinvarrenkumit rikki

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Joo, kuluuhan ne, mutta pitäisi kai yli 10tkm kestää.
Louke
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Touko 2013, 12:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venttiilinvarrenkumit rikki

Viesti Kirjoittaja Louke »

Mun ATJ passatissa kävi vähän samat. Yhden talven ajoilla uudet venttiilinohjurit väljäksi ja alko jo öljyä syömään ja työntämään pakokanaviin reilusti. Mitään syyn aiheittajaa ei löydetty (venttiilit suorat, ei osumia). Nyt on uudet ohjurit laitettu ja katsotaan miltä vaikuttaa kevään edetessä kilometrine kartuttua.

Erikosta tosiiaan. Varsinkin, kun kaneessa kaikki uutta. (rosten-performance tilattu uusi kansiaihio, CNC-portattu, NPS Stage2 nokka, jäykät tupla jouset, isomamt venttiilit, uudet hyd-nostimet ja jne... ahtoja ollut max 2.5bar
Vastaa Viestiin